طرح كوه نوردي دانشجويان ايران در روزهاي 17 و 18 شهريورماه 92، در قله شاه معلم ماسوله با حضور دانشجويان و راهنمايان با سابقه، برگزار مي گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، دومين دوره كوه نوردي دانشجويان ايران  اين بار با عنوان "كوه و عرفان" از سوي مركز گردشگري علمي و فرهنگي دانشجويان ايران برگزار مي شود در شرايطي که اين طرح سال گذشته با عنوان "كوه و نيايش" برگزار شده بود.

 اين طرح شامل آموزش اصول كلي کوهنوردي در ارتفاعات منطقه و بيان ويژگي هاي آن، طبيعت گردي، آموزش اقامت شبانه در كوه، بازديد از روستاي تاريخي ماسوله و بازديد قلعه رودخان خواهد بود.

علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام با شماره هاي 66491136 و6649122 تماس حاصل نمايند.

گفتني است؛ دوره كوه نوردي دانشجويان ايران با قيمت 800.000 ريال، در روزهاي 17 و 18 شهريورماه 92، در قله شاه معلم ماسوله با حضور دانشجويان و راهنمايان با سابقه، برگزار مي گردد. 

شاه معلم بلندترین قله استان گیلان، در جنوب غربی این استان و در امتداد رشته کوه های تالش قرار گرفته که با 3070 متر ارتفاع بلندترین قله حومه جغرافیایی استان گیلان به شمار می رود. 

طبق باورهای مردم منطقه، شاه معلم نام فرد عابدی بوده که برای اشراق و سیر و سلوک عارفانه در سالیان دور به این رشته کوه ها پناه آورده و در این مناطق به شناخت عمیقی دست یافته، پس از مرگ نیز طبق وصیتش او را در قله بلندترین رشته کوه آن منطقه به خاک سپردند.

قله شاه معلم به جهت سرسختی و زیبایی خط الراسی در بین کوهنوردان جایگاه خاصی دارد.

انتهاي پيام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار