رشد سريع بازار سرمايه نسبت به 10 سال گذشته بدليل فرهنگسازي بوده و کليت ان حبابي نيست.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی با اشاره به رشد بورس طی 10 سال  گذشته گفت: در 10 سال گذشته کارهای بسیار ارزنده‌ای در حوزه فرهنگ‌‌سازی در بورس انجام شد اما نمی‌توان گفت رشد سریع بورس طی سال‌های گذشته به دلیل این فرهنگ‌سازی بوده بلکه شاید به دلیل عدم وجود فرصت‌های دیگر سرمایه‌گذاری، سرمایه‌ها به سمت بورس روانه شدند.

وی در خصوص وجود حباب در بازار اظهار داشت: در کلیت بازار حبابی وجود ندارد هر چند در برخی ازسهام حباب هست. پول بسیار با هوش عمل می‌کند اما به همین  مقدار هم می‌تواند احمقانه و با هیجان انتخاب کند و عده‌ای را با بی‌پروایی به خرید و فروش سهام سوق دهد.

فتح الهی به بی‌پروایی‌های موجود در بازار اشاره کرد و توضیح داد: برخی با بی‌پروایی پول‌های کلانی را وارد چرخه معاملات سهام می‌کنند که در صورتی که اگر این ورودی و خروجی‌ها کنترل نشود به نقطه خطر خواهیم رسید. وی گفت: به نظر می‌رسد وظیفه اصلی این کنترل‌ها باید توسط کارگزاری‌ها انجام شود.

وی به رونق  معاملات در مردادماه نیز اشاره داشت و افزود:در مردادماه هیچ روزی حجم معاملات کمتر از 190 میلیارد تومان نبوده است و این نشاندهنده گردش پول در بازار است.

این عضو کانون بیان کرد: بازار نیاز به استراحت دارد و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی وارد فاز استراحت شود. 

فتح‌الهی همچنین به تشریح عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی پرداخت و گفت: صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی‌ها و معادن پرتفوی ما را تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به پروژه برزیل تا پایان سال مالی منتهی به آذرماه سال 92 بیان کرده به دلیل شرایط بازار امسال پوششش EPS شرکت رکود خواهد زد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، مس ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار