رئیس بورس منطقه ای یزد از رشد بی سابقه معاملات تالار بورس در مرداد ماه خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

علی‌اکبر جعفری اظهار داشت: وضعیت تالار بورس در این روزها منحصر به فرد است به طوریکه در مردادماه معاملات تالار بورس از رشد چشمگیر و بی سابقه ای برخوردار بود.

وی با بیان اینکه تغیر و تحولات در بورس نشان از حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید و اقتصاد دارد ادامه داد:

در هفته گذشته بیش از 90 میلیون سهم در تالار بورس یزد معامله شد که در نوع خود بی ‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به میزان خرید و فروش در بورس یزد در هفته پایانی مرداد ماه اضافه کرد: ارزش معاملات هفته گذشته بورس یزد بیش از 310 میلیارد ریال بود.

رئیس بورس منطقه‌ای یزد همچنین از ورود کد جدید معاملاتی به بورس یزد خبر داد و گفت: در معاملات هفته گذشته بیش از 120 کد جدید وارد بورس شد و کسانی که اقدام به سرمایه گذاری کردند تا کنون در این عرصه نبوده و معامله ‌ای نداشتند.

وی تصریح کرد: در ماه مرداد نیز وضعیت معاملات تالار بورس یزد به همین وضعیت بود و در طول این ماه بیش از 339 میلیارد سهم در تالار بورس یزد معامله شد.

جعفری ارزش ریالی معاملات تالار بورس یزد در مرداد ماه را یک هزار و 205 میلیارد ریال اعلان کرد.

وی با بیان اینکه باید به شرایطی که در کشور حاکم شده امیدوار باشیم اظهار داشت: این حجم معامله در ماه‌ها و سال‌های اخیر در یزد بی‌سابقه بوده و چنین چیزی نداشتیم.

وی افزود: همچنین در این مدت 600 نفر بر سرمایه‌گذاران تالار بورس افزوده شد و به همین تعداد کد جدید خریداری شد.

وی ادامه داد: سال گذشته به علت نوسانات موجود در بازار ارز و طلا شاهد جذب سرمایه به بازارهای متعددی از جمله ارز و مسکن و ... بودیم که افزایش بی ‌رویه قیمت‌ها را در پی داشت اما اکنون به تدریج وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی است.

جعفری از بورس به عنوان دماسنج اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور وضعیت مطلوبی دارد و سرمایه‌ های مردمی به سمت تالار بورس حرکت دارند.

وی با بیان اینکه بورس محلی است که سرمایه‌ های مردم را به سمت شرکت‌ ها و بنگاه‌ های اقتصادی بزرگ هدایت می‌کند عنوان کرد: از دل همین سرمایه‌ ها است که تولید و اشتغال و خدمات بیشتری برای کشور فراهم می‌شود و نتیجه آن بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود.

جعفری بیان داشت: بازار سرمایه به سرعت در کشور ما در حال رشد و توسعه است و افزایش معاملات در هفته گذشته نشان دهنده اقبال مردمی به سمت بازار سرمایه است.

وی در خصوص وضعیت استان یزد در زمینه معاملات بورس اظهار داشت: وضعیت استان یزد نسبت به سایر استان های کشور بهتر است و در جایگاه خوبی قرار دارد.

رئیس بورس منطقه‌ای یزد با اشاره به شرایط اقتصادی فعلی گفت: توصیه می کنم کسانی که تا کنون فرصت ورود به تالار بورس را نداشته و پس اندازهایی دارند این ارقام را به سمت بورس هدایت کنند.

وی خاطرنشان ساخت: تالار بورس برای این اشخاص دوره‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کند که هر روز عصر کلاس‌های آموزشی دایر است و می‌توانند استفاده کنند/س
برچسب ها: رشد ، بی سابقه ، بورس ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.