امام جمعه چالدران بر نقش محوری آمریکا در ارتکاب جنایات مختلف علیه ایران تأکید کرد و تصور برقراری روابط حسنه با آن را باطل دانست.

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آمریکا با خوی استکباری و برتری‌جویی خود در قبال دیگر کشورها، به دنبال پیش‌بردن اهداف توسعه‌طلبانه و سودجویانه خود بوده است و این مسئله در برابر کشورهایی که از جایگاه استراتژیک ویژه جهانی و حتی جغرافیایی برخوردار هستند تشدید شده است.

وی در این راستا ایران اسلامی را همواره در رأس اهداف استعماری آمریکا عنوان و تصریح کرد: آمریکا از گذشته‌های دور به دنبال چپاول سرمایه‌های عظیم ملت بزرگ ایران و به کارگماشتن مزدوران خود در این کشور بوده است و چون دین را مانعی بزرگ بر سر راه خود می‌دید برای زدودن ریشه‌های مذهب و به ویژه اسلام از بطن جامعه ایران، به دنبال پیاده‌سازی توطئه‌های بسیار در ایران بوده است.

یوسف‌زاده نقش آمریکا را در جریان کودتای 28 مرداد ماه و بازگرداندن شاه ملعون به ایران و سرنگونی دولت مصدق بسیار مشخص دانست و تصریح کرد: بازگرداندن شاه خائن به ایران سبب وقوع جنایت‌های بسیار در ایران شد و سبب نقش بستن خاطره‌های تلخ بسیار در اذهان ایرانیان شد.

وی افزود: آمریکا همواره خود را در برابر دیگر کشورها به مثابه ارباب در مقابل رعایا پنداشته و بنابراین بدون توجه به خواست و منافع دیگر ملت‌ها، به چپاول و استعمارگری در آن کشورها می‌پردازد.

امام جمعه چالدران سابقه دشمنی آمریکا با ایران را بسیار طولانی ذکر کرد و افزود: با آغاز انقلاب و شکل‌گیری دولت مبتنی بر اسلام، این دشمنی به وضوح نمایان شد و مردم به عینه به اهداف استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه آمریکا واقف شدند.

وی با اشاره به دیگر جنایات آمریکا در منطقه، تصریح کرد: ضرباتی که آمریکای جنایتکار علیه اسلام و مسلمانان به مردمان مظلوم وارد کرده، خونخواری‌ها و چپاول‌گری‌های آنها هرگز از یاد و خاطر ملت ایران زدوده نمی‌شود.

یوسف‌زاده درخواست آمریکا برای مذاکره را با توجه به سابقه‌ای که در طول تاریخ از خود بر جای گذاشته بی‌اساس خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگز مخالف برقراری تعاملات سازنده با دولت‌ها نبوده است ولی همان اندازه که عقب‌نشینی ایران از مواضع اسلامی خود محال است، دست برداشتن آمریکا نیز از مواضع سلطه‌طلبانه خود امری غیر ممکن است فلذا بسیاری از افراد به رضایت‌بخش بودن نتایج مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستند./س

برچسب ها: آمریکا ، چالدارن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.