سرمربی تیم ملی فوتبال ناشنوایان از بی توجهی مسئولان ورزش به ناشنوایان اظهار نارضایتی کرد و گفت: فوتبالیست های ناشنوا در مسابقات المپیک به فاصله 11 روز 6 بازی انجام دادند.

حسن روشن در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص با کمبود بودجه امکانات مواجه است. ملی پوشان فوتبالیست علی رغم مشکلات فراوان شخصی و غیر شخصی که با آن مواجه بودند در مسابقات شرکت کردند و علی رغم همه ی مشکلات مسائل مقابل حریفان پر قدرت حضوری شایسته ایفا کردند اگرچه حقشان در این بازی ها محقق نشد.

سرمربی تیم ملی ناشنوایان ادامه داد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان در مسابقات المپیک 2013 بلغارستان به فاصله ی 11 روز شش بازی با حریفان قدرتمند انجام دادند و بدون هیچ گونه اعتراضی با دنبال موفقیت و درخشش در این دوره از بازی های المپیک بودند.

روشن افزود: فوتبالیست های کشورمان که در شرایط عادی قرار دارند در صورتی که هر 30 روز در میان دیدار برگزار کنند به این مسئله معترض می شوند چه بسا که امکانات به مراتب و شرایط مناسب تری نیز بازی می کنند.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ناشنوایان اگرچه ر مسابقات المپیک مقام کسب نکرده است اما مسئولان باید به انی مسئله توجه کنند که آنها در سخت ترین شرایط با حریفانی رقابت کردند که از امکانات بسیار بالایی برخوردار بودند لذا باید برای آنها نیز پاداش و جوایزی تعلق می گرفتند متاسفانه بی توجهی مسئولان انگیزه را در نزد ملی پوان ناشنوا م رنگ و نابود می کند.

وی افزود: ملی پوشان فوتبالیست ناشنوا از لحاظ معیشت و گذران زندگی با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند 99 درصد از ملی پوشان متاسفانه بیکار هستند. بسیاری از آنها در هفته ی پیش از من اجازه ی خروج همیشگی از تیم کلی نو رسیدگی به امورات شخصی و خانوادگی گرفتند. با روند چنین مسئله ای در آینده نزدیک تیم ملی فوتبال ناشنوایان به طور کامل کنسل می شود.

روشن ادامه داد: با توجه به اینکه امکانات فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص انجمن فوتبال ناشنوایان در پی جذب اسپانسر مناسب جهت تامین هزینه های اردو مسابقات تیم ملی فوتبال ناشنوایان است.

سرمربي تيم ملي فوتبال ناشنوايان اظهار داشت: تیم ملی فوتبال ناشنوایان در شهریور ماه سال 1393 مسابقات آسیایی در تهران را در پیش دارد انجمن در پی جذب اسپانسر است تا تیم ملی فوتبال ناشنوایان در مسابقات آسیایی عملکرد مناسبی را ارائه دهد و با توجه به میزبانی در مسابقات در پی درخشش و قهرمانی هستیم.

وی افزود: 80 درصد تیم ملی فوتبال از فوتبالیست های شهرستانی تشکیل شده است. تعداد معدود و محدودی از فوتبالیست ها در تهران و اطراف تهران ساکن هستند لذا برپایی اردوهای تمرینی در طول هفته در مکان مشخصی وجود ندارد.

روشن ادامه داد: در صورت جذب اسپانسر و درصورتی که وزیر جدید ورزش بودجه ی مناسبی در اختیار تیم ملی فوتبال ناشنوایان قرار دهند در این صورت فراخوان می زنیم تا با کشف استعدادهای جدید تیم ملی بزرگسالان را تقویت کنیم.

سرمربي تيم ملي ناشنوايان بيان داشت: انجمن فوتبال ناشنوایان برنامه ای مبنی بر تاسیس مدرسه فوتبال در بخش های نونهالان نوجوانان جوانان را دارد. حضور ورزشکاران ناشنوا در مدارس ورزشکاران عادی و سالم امکان پذیر نیست. علاوه بر مسائل حادی از لحاظ روحی روانی ورزشکاران ناشنوا در مدارس فوتبالیست های پایه آسیب و صدمه می بینند لذا در صورت تاسیس مدارس فوتبال ناشنوایان برآمدیم تا حداقل در آینده نزدیک تیم ملی فوتبال ناشنوایان در رده بزرگسالان با کمبود مواجه نباشد.

سرمربی تیم ملی ناشنوایان ادامه داد: کاروان تیم های ملی ناشنوایان در مسابقات المپیک 2013 بلغارستان عملکرد درخششی و قابل قبولی ارائه داده است. در حال حاضر همه ی برنامه های انجمن و مسئولان فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا و بیماران خاص معطوف به تصمیم وزیر جدید است و در صورت ابقاء کارد فنی فعلی فدراسیون تا پیش از سال جدید برنامه ریزی های تیم ملی فوتبال را انجام و سپس در بهار سال 93 برنامه ها را اجرایی می کنیم.

امیدواریم وزیر جدید در وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای خاص به ورزشکاران ناشنوا داشته باشد ورزشکاران ناشنوا همانند نابینایان و پارالمپیکی ها از استعداد و پتانسیل بالایی برخوردار هستند. توجه ویژه ناشنوانیان به طور حتم موفقیت های بسیاری را در آینده برای تیم ملی کشورمان در برخواهد داشت امیدواریم در آینده این مسئله محقق شود ناشنوایان از مشکلات مالی  و کم توجهی مسئولان رنجیده نشوند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار