دبيرکل جبهه ايستادگي با بيان اينکه احزاب نیازمند پشتیبانی قوی چون حاکمیت هستند، گفت: امروزه فعال کردن ظرفیت احزاب برای داشتن حزب قدرتمند، جزو نیاز کشور است.

"حجت‌الاسلام والمسلمين یدالله حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کارکرد احزاب در دنیا اظهار داشت: ساختارهای حزبی در بعضی از جوامع مردم‌سالار و دموکراتیک تعریف شده که در واقع نحوه مشارکت مردم در اداره کشور و یا حضور در قدرت را در ساختار حزب تعیین می‌کند.  
 
وی کارکرد احزاب در دنیا را به دست‌گیری قدرت دانست و گفت:‌ این خاصیت احزاب در نظام ما نیز وجود دارد، اما به معنای واقعی نبوده و شکل ظاهری به خود گرفته است.  
 
حبیبی تصریح کرد: احزاب به صورت تشکل‌های مذهبی،‌ هیات‌ها،‌ انجمن‌های صنفی فعالیت دارند اما ساختار کلی حزب مشخص نیست.  
دبیر کل جبهه ایستادگی به لزوم داشتن احزاب قدرتمند اشاره کرد و بیان داشت: امروزه فعال کردن ظرفیت احزاب برای داشتن حزب قدرتمند جزو نیاز کشور است و این مهم را حوادث و اتفاقات اخیر کشور نشان می‌دهد.  
 
وی اضافه کرد: احزاب نیازمند پشتیبانی قوی چون حاکمیت هستند،‌ خود آنها نیز باید به نقش مهم خود پی برده و مطابق یک مسئول انجام وظیفه کنند.  
 
حبیبی با بیان اینکه اعتقاد به موثر بودن احزاب در کشور در بین سیاستمداران ضعیف شده است، تصریح کرد:‌ ایجاد زمینه‌های اجتماعی، آموزش و تحقیق آن در دانشگاه‌ها و تفهیم آن به افکار عمومی‌ می‌تواند به افزایش فعالیت احزاب کمک کند.  
 
دبیر کل جبهه ایستادگی در پایان به حضور جبهه ایستادگی در انتخابات 92 اشاره و خاطرنشان کرد:‌ احزاب عمدتا در انتخابات مشارکت گسترده‌ای دارند، همچنان که جبهه‌ ایستادگی نیز همپای دیگر احزاب مشارکت وسیعی داشت، بنابراين باید برای فعالیت بیشتر آنها رویکردها به صراحت بررسی شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احزاب ، حاکمیت ، قدرتمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار