در صد بیمارستانی که در مدیریت کنترل عفونت موفق بوده است مقاومت میکروبی کمتر است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران دکتر محمد مهدی فیض آبادی رییس انجمن میکروب شناسی ایران در نشست خبری چهاردهمین کنگره بین المللی میکروب شانسی ایران گفت: مقاومت های میکروبی در سطح بیمارستان ها بیشتر است به طوری که باکتری های گرم منفی تا 80 درصد به داروهای ضد میکروبی مقاومت نشان می دهند. در مواردی هم میکروب ها به قدرت مقاوم شده اند که با هیچ آنتی بیوتیکی از بین نمی روند.

وی افزود: در هر بیمارستانی که مدیریت کنترل عفونت موفق بوده مقاومت میکروبی نیز کمتر است و این به سیستم کنترل عفونت در بیمارستان برمی گردد.

فیض آبادی بیان کرد: اگر در بیمارستانی این پدیده حادث شود معضل بزرگی است و ریشه کن کردن آن کار بسیار سختی خواهد بود. بحث عفونت های بیمارستانی همیشه وجود دارد ولی باید کنترل و به حداقل برسد و این با تجهیزات، آموزش سیاست ها و تدابیر علمی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین گزارش مربوط به مقاومت ژن ها توسط کشورهای اروپایی و امریکایی گزارش شده است که رقم های نجومی به بخش سلامت آنها وارد کرده است. آنها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دادند و نتایج خوبی نیز گرفته اند.

وی تصریح کرد: مقاومت در برخی ژن ها به طور ذاتی وجود دارد ولی ما نیز با رفتار نامناسب این مقاومت ها را به حداکثر می رسانیم باید درمان خوب و مناسب انجام گیرد./ع2
برچسب ها: عفونت ، بیمارستان ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.