هرگاه اقامت بیش از یک ماه طول بکشه بیمه آن را ناشی از عفونت های بیمارستانی می داند و بیماران شامل حق بیمه نمی شوند.

شادی رضایی سوپروایزر کنترل عفونت بیماران فارابی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: پیش از این کارشناس کنترل عفونت در بیمارستان فعالیت می کرد اما در چند سال اخیر ردیف اختصاصی برای پست مدیریتی در نظر گرفته شد و کارشناسی به سوپروایزر ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی سبب افزایش طول مدت درمان و بستری در بیمارستان می شود گفت: چنانچه بیماری به علتی غیر از عفونت در بیمارستان بستری شود اما طول مدت اقامت بیش از یک ماه طول بکشد بیمه آن را ناشی از عفونت های بیمارستانی می داند و از پرداخت حق بیمه خودداری می کند.

وی با بیان اینکه اگر عفونت بیمارستانی درمان نشود می تواند به مرگ بیمار بستری منجر شود ادامه داد: سپسیس می تواند بر اثر CV.LINE (کاتتر مرکزی) و ورود میکروب از سطح پوست به جریان خون باشد که سبب افزایش طول مدت اقامت و تحمیل هزینه به سیستم بهداشت و درمان می شود.

رضایی در خصوص برنامه های کنترل عفونت بیمارستانی در بیمارستان فارابی تصریح کرد: برنامه ها چند بخش است یک دسته از برنامه ها به آموزش اصول کنترل عفونت به کارکنان که بیش تر تمرکز در دفتر پرستاری و پرسنل پرستاری مربوط است، استاندارد کنترل عفونت ،آیتم های فراوانی دارد که سردسته آن احتیاطات استاندارد است.

وی در پایان با اشاره به وجود 13 تا 14 مورد آموزش شامل بخش درمانگاه، اتاق عمل، آموزش پرسنل خاطر نشان کرد: کارشناس بهداشت محیط نیز خدمات لازم را آموزش می دهند./ع2

برچسب ها: بیماری ، بیمه ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.