بررسی ها نشان می دهند که تب مالت علاوه بر ایجاد صدمات و خسارت های جانی و عوارض و ناتوانی های ماندگار، صدمات اقتصادی زیادی را نیز به جوامع وارد می کند.

 زین العابدین هروی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تب مالت از شایع ترین و یکی از مهم ترین بیمار ی های قابل انتقال بین حیوان است که به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق تماس با حیوانات و ترشحات آلوده آنها و همچنین مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه به انسان منتقل می شود.

وی افزود:  تب مالت در قسمت های مختلف دنیا به ویژه در قسمت هایی از آفریقا و آسیا خصوصا در نواحی مدیترانه و خاور میانه، از جمله مشکلات بهداشت مهم و عمده است.

 هروی با اشاره به اینکه تب مالت می تواند از عوارض و خسارت های قابل ملاحظه ای را در انسان و جوامع ایجاد کند تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که تب مالت علاوه بر ایجاد صدمات و خسارت های جانی و عوارض و ناتوانی های ماندگار، صدمات اقتصادی زیادی را نیز به جوامع وارد کرده است.

 وی یاد آور شد: اجرای برنامه ها و مداخلات آموزشی  به ویژه برای گروه های در معرض خطر،  افزایش پوشش واکسیناسیون دامها و همچنین تشخیص و درمان به موقع افراد مبتلا، می تواند پیشگیری یا کنترل بیماری تب مالت بسیار موثر باشد.

هروی خاطر نشان کرد:  با توجه به اینکه در کشورمان موارد ابتلا به تب مالت نسبتا قابل ملاحظه است، توجه به مواد فوق می تواند از عوارض این بیماری  تا حد زیادی بکاهد./ح

برچسب ها: تب مالت ، عفونت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.