رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: امیدواریم دولت جدید در راستای ارتقاء کیفی و کمی حوزه سلامت کشور توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، شمس‌الدین حجازی با اشاره به دلیل نامگذاری روز پزشک اظهار کرد: نخستین روز شهریور زادروز ابوعلی سینا دانشمند و پزشک بزرگ ایرانی است که در دوران خود بزرگ‌ترین دانشمند جهان شناخته می‌شد.

وی افزود: برخی از کشورهای عربی به دلیل اینکه کتاب‌های ابوعلی سینا به زبان عربی نوشته شده‌اند می‌خواهند این دانشمند ایرانی را به نفع خود مصادره کنند در حالیکه از این حقیقت غافل هستند که در آن زمان زبان علمی جهان اسلام عربی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه جامعه علمی جهان در هزارمین سالروز میلاد ابن سینا کنگره‌ای بزرگ تشکیل داد گفت: این امر نشان‌دهنده جامعیت علمی و بزرگی اندیشه اوست.

وی ادامه داد: ابن سینا بسیاری از بیماری‌ها، روش‌های درمانی و آناتومی بدن انسان را سال‌ها پیش تشخیص داده بود و آنها را در کتاب‌هایش آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در ادامه با تاکید بر توسعه فرهنگ دینی در همه علوم عنوان داشت: بی تردید می‌توان گفت ابو علی سینا یکی از قله‌های مرتفع و درخشان و نیز چراغ همیشه فروزان جامعه بشری است و ایرانیان افتخار می‌کنند که چنین دانشمندی از اجداد آنان است.

حجازی با اشاره به سهم 27 درصدی حوزه سلامت در تولید علم ایران گفت: این در حالی است که تنها سه درصد بودجه پژوهشی در اختیار پزشکان و پرستاران و جامعه سلامت کشور قرار دارد./س

برچسب ها: قم ، دولت ، جدید ، ارتقا ، حوزه ، سلامت ، توجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.