میزان صادرات سالانه سنگ آهن و محصولات آهن ایران به کشورهای هند و چین افزایش یافته است، به طوریکه ارزش این صادرات به 3 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، صادرات سنگ آهن و محصولات آهن ایران به کشورهای هند و چین افزایش یافته است.

در حالی که صادرات نفت ایران در چند سال گذشته به دلیل تحریم‌های غرب کمتر شده بود اما صادرات سنگ آهن در طول همان دوره بیش از 60 درصد افزایش یافته و به میزان سالانه حدود 25 میلیون تن و به ارزش 3 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس اداره آمار کشور چین، صادرات سنگ آهن ایران به کشور چین، بالاترین مصرف کننده سنگ آهن در جهان در 7 ماه منتهی به ماه ژوئیه با 35 درصد افزابش به 13.4 میلیون تن رسیده است.

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی در جهان است و تولیدات محصول آهن این کشور در سال جاری تاکنون حدود 50 درصد افزایش داشته است.

"پراکاش تاتیا" مدیر کارخانه آهن سازی "ولسپون مکس استیل" اظهار داشت که صادرات آهن اسفنجی ایران به هند از 45 هزار تن در کل سال مالی منتهی به مارس به 80 هزار تن در طول ماه آوریل تا ژوئیه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار