مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: تقویت اتحادیه ‏ها و صنوف کشاورزی یکی از راهکارهای خروج کشاورزی ایران از وضعیت موجود آن است.

علی ارجمندی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف اصلی تشکیل این صندوق، تقویت اتحادیه‏ های کشاورزی زیر مجموعه شهرستان فیروزکوه است.

وی ادامه داد: به این منظور تاکنون با نمایندگان اتحادیه ‏های مرغ‏ داران، شیلات و گاوداران منطقه وارد مذاکره شده‏ایم و حاضریم تسهیلات ارزان قیمت برای تأمین نهاده‏ ها در اختیارشان قرار دهیم.

ارجمندی افزود: این صندوق فعلاً به عنوان یک مؤسسه اعتباری و مالی و نه یک مؤسسه تحقیقاتی مطرح است، اما در صورت لزوم به یاری محققان و دانشجویان رشته ‏های کشاورزی برای پیشبرد امور تحقیقاتی ‏شان نیز می ‏شتابد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: سابقه تأسیس صندوق به کابینه هشتم و زمان وزارت حجتی، وزیر وقت و وزیر فعلی جهاد کشاورزی دولت «تدبیر و امید» بر می ‏گردد.

وی ادامه داد: امروز همه مؤسسات اقتصادی فعال کشور به تأسیس بانک برای پیشبرد هر چه بهتر سیاست ‏های راهبردی خود پرداخته‏ اند؛ اما متأسفانه این امر در بخش ‏های اصلی صنعت و کشاورزی مغفول مانده است.

ارجمندی اضافه کرد: امید است در آینده‏ ای نزدیک، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به بانکی برای کشاورزان و بهره‏ برداران بخش کشاورزی تبدیل شود تا سیاست ‏های بخش را بهتر و راحت ‏تر به پیش برد.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: این صندوق از آینده بسیار خوبی در پیشبرد اهداف بخش برخوردار بوده؛ اما مستلزم اهتمام و توجه کشاورزان است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.