نخستين همايش توليد ، فرآوري و صادرات كشمش ايران با هدف شناخت آسيب هاي توليد و فرآوري و توسعه صادارت كشمش در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان رييس اتحاديه صادركنندگان خشكبار ايران در اين همايش با بيان اينكه ميزان صادرات خشكبار كشور در سال گذشته بيش از دو ميليارد و 300 ميليون دلار بوده است  گفت : در سال هاي اخير صادرات خشكبار مقام اول را در صادرات غيرنفتي كشور به خود اختصاص داده است.

 شمس فر افزود: تحريم ها هرگز نتوانست مانع صادرات غير نفتي ايران شود چرا كه صادركنندگان اين محصولات توليدي با زيركي و تدبير تمام توانستند تحريم ها را دور زده و همچنان ارز آوري به كشور را داشته باشند.

 وی خواستار ارائه تسهيلات دولت تدبير و اميد  به صادر كنندگان غيرنفتي كشور شد و  تصریح كرد: كشوري كه از ميزان صادرات بالايي برخوردار باشد مي تواند روي پاي خود بايستد.

رييس اتحاديه صادركنندگان خشكبار ايران با تاكيد بر اينكه بايد در توليد كالاهاي غير نفتي با كيفيتي بالاتر از ديگر كشورها در تلاش بود تاکید كرد: توليد محصول مرغوب و با كيفيت را بايد از باغ هاي كشاورزي شروع كرد تا صادر كنندگان نيز موفق تر عمل كنند.

 شمس فر خاطر نشان کرد: با توليد جنس مرغوب بازار صادراتي از آن ايران است./ب


برچسب ها: برگزاری ، همایش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.