در دانشگاه آزاد نزدیک به 3 و نیم تا 4 میلیون دانش آموخته داریم اين در حالي است كه بیش از 45 درصد واحدهای ما دچار مشکلات مالی بوده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛ فرهاد دانشجو  ریيس دانشگاه آزاد؛  در 67 اجلاس شورای مرکزی  دانشگاه آزاد  که در واحد نجف آباد در حال برگزار است  با بیان اینکه  باید اخبار دانش آموخته گان  دانشگاه آزاد را در اختیار مردم و رسانه قرار دهید خاطر نشان کرد: نزدیک به  3 و نیم تا 4 میلیون دانش آموخته داریم،بیش از 45 درصد  واحدهای ما دچار مشکلات مالی بوده است.

 دانشجو به وجود برخی از مشکلات مالی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  بیش از 45 درصد واحدهای ما دچار مشکلات مالی بوده اند و  تنها از طریق شهریه درآمد داشته اند هنوز  هم 10 درصد از واحد ها ما مشکلات مالی دارند  اما مشکلات نقدینگی بیشتر واحدهای ما برطرف شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به  برخی از ضعف های این دانشگاه گفت: برخی واحدی های دانشگاه  هنوز  اتاق  اساتید ندارند  این در حالی است انتظار داریم استادان  ساعات طولانی را  در واحد های  خود بگزرانند همچنین  ضعف های عمده ای در ایجاد آزمایشگاه های  تحصیلات تکمیلی برای استفاده دانشجویان داریم.

 امکان  ادامه تحصیل حدود 2 هزار کارمند

 دانشجو  در بخشی دیگر از سخنان خود از موافقت هیئت رئیسه دانشگاه آزاد از ادامه تحصیل  حدود 2 هزار کارمند خبر داد و گفت: میزان   تقاضا برای ادامه تحصیل  کارمندان  بیش از 10 درصد بوده و هیئت رئیسه دانشگاه با تمام  درخواست ها موافقت کرده است.

وی در ادامه  به حفظ منزلت  استادان  اشاره کرد و گفت:  حفظ کرامت اعضای هیئت علمی  و همچنین دانشجویان یکی از ارزش های  دانشگاه  ما است  و در این راستا  امکان ادامه تحصیل مربیان را فراهم کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه  به تعداد واحد های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: حدود 28 منطقه  دانشگاه آزاد داریم  و اگر چند استان دیگر را هم  مستقل کنیم  دقیقا 31 استان و منطقه خواهیم داشت.

وی در ادامه با تاکید بر  لزوم  مرجع شدن واحد های دانشگاهی در یک یا چند رشته خاص  افزود:  واحد های پتانسیل  در رشته های خاص  باید شناسایی شود.

دانشجو در ادامه تصریح کرد:  اصلاح  هرم  اعضای هیئت علمی   از طریق  افزایش جذب بیشتر استادان  متخصص  با  مرتبه های  استادیار  دانشیار و استاد و فراهم کردن ادامه تحصیل در مقطع دکتری  برای اعضای هیئت علمی واجد شرایط  و عمومی دانشگاه با مرتبه مربی در دستور کار قرار گیرد.

 افزایش 3 درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

 وی با اشاره به سیاست های دانشگاه آزاد  در میزان شهریه  برای سال تحصیلی جدید  خاطر نشان کرد:  براساس بخشنامه وزارت علوم و  وزرات بهداشت  دانشگاه های می توانند تا 20 درصد شهریه خود را افزایش دهند اما ما برای رفاه حال دانشجویان تنها 3 درصد  برای سال تحصیلی  آینده  افزایش شهریه خواهیم داشت.

وی در ادامه به طرح  حذف کنکور  در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت:  دانشگاه آزاد  طرح حذف کنکور را  از دو سال پیش  انجام داده و در حال حاضر در  حال پذیرش دانشجو هستیم.

 گفتنی است: 67  اجلاس  شورای مرکزی دانشگاه آزاد  که از روز چهارشنبه 30 مرداد ماه  در واحد نجف آباد آغاز شده  و تا روز جمعه یکم شهریور ماه ادامه دارد./ع2

 

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار