بمنظور رسیدگی به امور آسیب دیدگان فریضه امر به معروف و نهی از منکر ، دفاتر حمایت حقوقی و قضایی در دادگستری ها ، دادسراهای نظامی و 200 شهر منتخب کشور راه اندازی شده است.

                
 
حجت الاسلام محمدرضا مقدسی جانشین اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  در حاشیه همایش ملی امر به معروف و نهی ازمنکر در سمنان با اعلام این خبر افزود : این دفاتر وظیفه رسیدگی به پرونده افرادی را بر عهده دارند که در حین انجام امر به معروف و نهی از منکر مجروح شدند یا جان خود را از دست داده اند.
وي افزود: در این دفاتر با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از اعلام قطعی رأی و حکم مراجع قضایی افراد مذکور را بعنوان جانباز یا شهید معرفی می کنند.

مشاور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین افزود : در صورت وقوع حادثه برای آمران به معروف و ناهیان منکر در استانها، دفاتر حمایت حقوقی و قضایی و کمیسیون های ویژه ، زیر نظر معاونان سازمان قضایی موظفند با تشکیل پرونده، برای احراز جانبازی یا اعلام شهادت فرد اقدام کنند.

مقدسی با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال طرح جدید تذکر لسانی اجتماع محور را در 200 شهر به اجرا گذاشته است، تصریح کرد : تمام شرایط قانونی و قضایی برای حمایت از تذکر دهندگان به افرادی که خارج شئونات اسلامی برخورد می کنند در کشور فراهم شده است.

وی از مفتوح بودن پرونده جانبازی حجت الاسلام خلیلی ( طلبه تهرانی مجروح شده در شمال شهر تهران) خبر داد و گفت : این پرونده بعلت طول درمان نامبرده هنوز رسیدگی نشده است و اخیرا نیز پیگیر پرونده شهادت یک آمر به معروف در شیراز بر اساس همین تمهیدات جدید هستیم.

از اول انقلاب تا کنون حدود 80 شهید امر به معروف و نهی از منکر و 75 جانباز این فریضه در کشور شناسایی شده اند که استانهای تهران، همدان و مازندران در این زمینه بیشترین امار را به خود اختصاص دادند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.