فلسطینی ها تهدید کردند در صورتی که رژیم صهیونیستی به گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی ادامه دهد در مجامع بین المللی از تل آویو شکایت خواهند کرد و هشدار دادند ادامه شهرک سازی ممکن است گفتگوهای شکننده صلح را مختل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ؛ "حنان عشراوی" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره مجوز ساخت بیش از 2000 واحد مسکونی در شهرک های یهودی نشین گفت: «اینها فقط نقطه هایی روی نقشه نیستند. اینها اقداماتی خودسرانه و مخرب برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین هستند.»

"عشراوی" که در نزدیکی محله شهرک نشین جیلو - که قرار است بسیاری از واحدهای جدید در آن ساخته شود - با خبرنگاران گفتگو می کرد، افزود: «اگر اسرائیل این برنامه ها را اجرا کند ... ناچار خواهیم شد به فرایندهای قضایی از طریق نهادهای بین المللی روی بیاوریم.»

مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی روز سه شنبه دور جدیدی از گفتگوها را در بیت المقدس آغاز کردند که دومین گفتگو پس از ازسرگیری مذاکرات مستقیم در واشنگتن در اواخر ماه گذشته بود. دور پیشین گفتگوها در سپتامبر 2010 در پی گسترش شهرک های یهودی نشین شکست خورد.

عشراوی در مورد دور جدید گفتگوها گفت: «هیچ پیشرفت و توافقی حاصل نشد. بحث ها در مورد مسائل خاص نبود.»

بنا به درخواست میانجی های آمریکایی جزئیات این گفتگو منتشر نشده است و آنها هفته گذشته جلوگیری شدید از دسترسی رسانه ها به اطلاعات این نشست را خواستار شدند.
عشراوی هشدار داد شهرک سازی های اسرائیل ممکن است بار دیگر تلاش های صلح را نابود کند.

وی گفت: «ما حاضر نیستیم اشتباهات پیشین را تکرار کنیم و با وجود اقدامات یکجانبه اسرائیلی ها» مانند ادامه شهرک سازی، به مذاکرات ادامه دهیم.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از آمریکا خواست همانند اتحادیه اروپا موضع محکمی در برابر شهرک سازی ها اتخاذ کند.

وی گفت: «دستور العمل اتحادیه اروپا ابتدای راه بازخواست اسرائیل (برای ساخت شهرک ها) است. ما از سایر کشورها می خواهیم در بازخواست اسرائیل و شهرک نشینان پافشاری کنند.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار