مدیر کل بازرسی و نظارت گیلان از بازرسی غیرمستقیم تمام دستگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های خصوصی خبر داد

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،  سیدحمید حسینی صبح امروز در جمع بازرسان افتخاری اداره کل بازرسی گیلان این سازمان را یکی از اصلی‌ترین دستگاه های نظارتی در کشور معرفی کرد.

وی، هدف از تشکیل سازمان بازرسی را نظارت بر دستگاه‌های خدمات‌رسان عنوان کرد و گفت: این سازمان برای دریافت بهتر و مطلوب‌تر خدمات به مردم و جلوگیری از تخلفات و سوء جریان‌های احتمالی در بدنه اداری کشور از ظرفیت بازرسان افتخاری بهره‌مند می‌شود.

این مسئول با اشاره به تبعات و آثار وجود فساد و بی‌قانونی در کشور اظهار کرد: تمام قوانین و مقررات موضوعه در کشور منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی و شرعی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اصل 156 این قانون که در آن به وظایف پنج‌گانه اشاره شده، وظیفه نظارت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی به امر نظارت و دقت بر اعمال انسان‌ها طبق آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: نسخه‌های ارائه شده حضرت امیر(ع) در دوران با برکت خلافت ایشان بهترین و مناسب‌ترین شیوه مدیریتی برای مدیران فعلی جامعه اسلامی ما است.

به گفته حسینی، لایه‌های مدیریتی کشور می‌تواند با تأسی از شیوه و روش مدیریتی علی (ع) مسیر قانون‌مداری و رشد و توسعه را در پیش گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف بازرسی در قبل از انجام هر عملی توسط بازرسان سازمان بازرسی را پیشگیری از بروز سوء جریان و یا تخلفات در بدنه اداری دستگاه‌ها ذکر کرد.

مدیر کل بازرسی گیلان، حرکت بازرسان را در راستای اهمیت توجه به رفتارهای پیشگیرانه خواند و تصریح کرد: بازرسان افتخاری در این مسیر می‌توانند کمک‌هایی درخور و شایسته‌ای به سازمان بازرسی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه برخی از تخلفات در حوزه کاری  سازمان و بازرسی گیلان تعریف نشده است اما از آنجا که برخی دستگاه‌ها وظیفه نظارت و مقابله با همین تخلفات را برعهده دارند بنابراین بازرسان با واسطه و غیر مستقیم به منظور نظارت و بازرسی بر همین دستگاه‌ها به وظیفه ذاتی و قانونی خود می‌پردازد.

به گفته حسینی، بازرسان افتخاری در قالب دفتر نظارت همگانی در بازرسی گیلان می‌توانند سازمان بازرسی را برای تحقق این مهم و دستیابی به اهداف تعریف شده در قانون کمک کنند.

وی یادآور شد: ما در این سازمان دست یاری به طرف تمام کسانی که از تجربه علمی و تخصصی برخوردار هستند دراز کرده و معتقدیم این بازرسان قطعاً بازوان توانمند سازمان بازرسی تلقی می‌شوند.

این مسئول از تمام افراد متخصص و متعهد خواست تا در صورت در صورت تمایل برای بازرس افتخاری و تقویت نظارت و بازرسی و با شرایط خاص و ارتباط و همکاری با دفتر نظارت در بازرسی کل گیلان به محل این اداره کل در خیابان 97 گلسار رشت مراجعه حضوری داشته باشند و یا با شماره 7219637 آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند./ج1

برچسب ها: گیلان ، نظارت ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.