به مناسبت روز جهانی مسجد،‌ ‌شبستان جدید مسجد جامع شهر راور افتتاح شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سه‌شنبه شب با حضور امام جمعه‌، فرماندار و مسئولان شهرستان راور شبستان جدید مسجد جامع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه راور در این مراسم با اشاره به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: توسعه و ساخت مساجد به منظور ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) انجام می‌شود و در روایت است که مسجد خیرالبقاء و بهترین بقعه‌ها و قطعه‌های زمین هستند.

حجت‌الاسلام علی تویسرکانی خاطرنشان کرد: اسلام‌ به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی به ویژه مسجد عنایت خاصی دارد و به همین دلیل  است که پیامبر اکرم (ص) در نخستین گام خود به منظور آماده‌سازی زیرساخت مدینه نبوی‌ به تأسیس مسجد به عنوان پایگاه ارتباط با خدا و مرکز رسیدگی به امور دنیا و آخرت مردم توجه کردند.

وی افزود: ساخت پایگاه‌های فرهنگی و مساجد از اقداماتی است که در روایات ائمه اطهار (ع) و آیات قرآن کریم تأکید زیادی بر آن شده‌ و از مصادیق روشن باقیات ‌صالحات است، همان‌گونه که نبی مکرم اسلام (ص) نیز فرمودند یکی از نیکی‌ها و کارهای ماندگار مؤمن که پس از مرگش به کمک او می‌رسد، همان مسجدی است که ساخته است.

امام جمعه راور مسجد را پایگاه انقلاب اسلامی خواند و عنوان کرد: مسجد مکانی است که انقلاب اسلامی‌ از آنجا آغاز شد و امروز به برکت همین مکان مقدس شاهد صدور انقلاب اسلامی به دنیا هستیم.

این مسئول با اشاره به بیانات بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در مورد مسجد تصریح کرد: امام راحل از زمان ورود به میهن اسلامی، 580 مرتبه در مورد اهمیت و جایگاه مسجد تأکید کرده‌اند که از جمله فرمایشات ایشان این بود که «ما از توپ و تانک نمی‌ترسیم، ما از خالی شدن مساجد می‌ترسیم»، یا در جایی دیگر فرمودند «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید».

تویسرکانی، مساجد را سنگر مبارزه با بدعت‌ها دانست و افزود: امروز دشمنان ما تلاش می‌کنند تا از طریق جنگ نرم بر فرزندان ما مسلط شوند و به این منظور از شیوه‌های گوناگونی مانند مدگرایی، ترویج بی‌بند و باری، مواد مخدر و تفرقه‌ میان اقوام و همچنین القای یأس و ناامیدی در بنیه مردم استفاده می‌کنند.

وی اذعان داشت: بر این اساس مسجد نقش اساسی و محوری در ترویج فرهنگ اسلامی دارد و محلی مناسب برای شناساندن جوانان با اینگونه شیوه‌های ضدفرهنگی دشمن است.

امام جمعه راور در پایان متذکر شد: در ساخت شبستان مسجد جامع راور حدود یک میلیارد تومان هزینه شده‌ و از خیران و متمکنان  درخواست داریم برای ساخت گلدسته‌ها‌، کاشی‌کاری و محوطه‌سازی ورودی مسجد جامع را یاری‌ کنند./ج1

برچسب ها: بنیانگذار ، مسجد ، جمهوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.