روش شناسی، سم شناسی و سلامت شغلی و ایمنی زیست محیطی نانوذرات در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

دکتر علی بیت اللهی، رئیس کمیته استانداردسازی فناوری نانو و دبیر اولین کنگره بین المللی ایمنی نانو ایران در گفتگو با خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:در این کنگره ایمنی نانو مواد در ابعاد مختلفی چون سلامت انسانی، شغلی و محیط زیست بررسی می شود و محققان به تبادل اطلاعات در خصوص سمیت نانوذرات خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: مباحث ایمنی و اثرات سمی نانومواد تحت تأثیر پارامترهای گوناگونی قرار دارد که این شاخص ها در کنگره ایمنی نانو ایران مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرند.

این دکترای مهندسی مواد و متالوژی تصریح کرد: همه فناوری ها از جمله فناوری بیو، فناوری اطلاعات و نانو به صورت همزمان اثرات مطلوب و نامطلوبی دارند و برای کاهش پیامدهای منفی هر فناوری باید خطوط قرمز آن را کاملاً مورد توجه قرار داد.

بیت اللهی با اشاره به اینکه فناوری نانو یک فناوری سالم است، افزود: فناوری نانو فرصت مناسبی برای مبارزه با عوامل مخرب محیط زیست ایجاد کرده و خود به رفع آلودگی های آب و هوا  کمک می کند بنابراین ماهیت این فناوری خطرناک و سمی نیست.

وی با بیان اینکه ایران عضو شبکه ایمنی فناوری نانو آسیا است، گفت: کشور ما در زمینه تدوین استانداردهای نانو بسیار فعال بوده و کنگره ایمنی نانو نیز بستر خوبی برای توسعه تعاملات بین المللی بین محققان ایرانی و خارجی فراهم می کند.

رئیس کمیته استانداردسازی فناوری نانو یادآور شد: کنگره ایمنی نانو ایران در روزهای 30 بهمن و 1 اسفند سال جاری در دانشکده علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و علاقه مندان تا 10 مهرماه فرصت دارند تا چکیده مقالات خود را به آدرس irannano.org ارسال کنند./ح
برچسب ها: نانو ، آلودگی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار