معاون اول رييس جمهور گفت: 210 هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 است که 70 هزار میلیارد تومان آن غیر واقعی وغیر قابل وصول است.

به گزارش خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید وزارتخانه‌ی راه و شهرسازی با بیان این‌که یکی از طرح‌های مهم این وزارتخانه مسکن مهر است که در اجرای آن ایرادهایی وجود دارد و باید برطرف شود، گفت: روش فعلی تامین مالی در مسکن مهر ایراد دار است و نمی‌توان مثل قبل با دستور غیر متعارف و فشار به سیستم بانکی، منابع را تامین کرد چون باعث افزایش نقدینگی و تورم می‌شود.

وي ادامه داد: برای تامین مالی طرح مسکن مهر باید راه جدیدی پیدا کنیم و امیدواریم آخوندی موفق باشد و بتواند کارهای بزرگی که در حال انجام است به سرعت ادامه دهد و همچنین ابتکارات جدیدی را به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این‌که مردم در بخش تولیدی اقتصاد و مشکلات موجود در حوزه معیشت به دولت آقای روحانی دل بسته‌اند، تصریح کرد: مرادی در معاونت برنامه‌ریزی به ما گفت که 210 هزار میلیارد تومان بودجه سال 92 است که 70 هزار میلیارد تومان آن غیر واقعی است البته دوستان بودجه‌ای ما گفته‌اند که میزان غیر قابل وصول آن بیش از این است و در این راستا یکی از وزارتخانه‌هایی که به بودجه متصل است، وزارت راه و شهرسازی است که برای اقدامات توسعه‌ای و تکمیل زیربناها بسیار می‌تواند موثر باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این‌که رييس جمهور علاوه بر آن که باید به توسعه کشور فکر کند باید کارهای ابتکاری برای تامین منابع مالی پیدا کند، افزود: امیدواریم بتوانیم با تدابر در سیاست‌خارجی به منابع حاصل از فروش نفت دسترسی پیدا کنیم.

جهانگیری با بیان این‌که منابع ارزان و خوبی خارج از کشور داریم، گفت: تیم دولت جدید به دنبال افزایش فروش نفت و ایجاد منابع درآمدی جدید هستند.

وی‌ با اشاره به اينکه به گفته نيکزاد تمامي مطالبات پيمانکاران  پرداخت شده  و اين موضوع بسيار خوشحال کننده اي است،گفت: اگر طلب پیمانکاران پرداخت نشده بود، آقای آخوندی باید فکری هم برای حل کردن این مشکل پیدا می‌کرد.

جهانگیری با بیان این‌که در مقطع فعلی با مشکلات اقتصادی، تورم، تامین منابع و مشکلاتی در برخی شاخص‌های اقتصادی روبرو هستیم خاطر نشان کرد: امیدواریم با همت نیروهای فرهیخته کشور این مشکلات برطرف شود و این دولت از انتقاد اساتید صاحب نظران استقبال می‌کند و انتقاد آنها را از سر دلسوزی می‌داند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که همه‌ی بخش‌ها باید از سیاست‌های ستاد اقتصادی دولت تبعیت کنند، تصریح کرد: البته مصوبات ستاد اقتصادی دولت باید بیش از پیش مورد تکیه قرار گیرد که این مصوبات با همفکری در جلسات دولت و با هماهنگی مجلس و همینطور نظرات صاحب‌فکران اتخاذ می‌شود.

جهانگیری با اشاره به این‌که مهمترین خواسته همه سرمایه‌گذاران از دولت ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه است خاطر نشان کرد: کارآفرین باید بتواند وضعیت تورم، نرخ ارز و شاخصه‌های اقتصادی را پیش بینی کند پس نباید قدرت پیش بینی را از سرمایه‌گذار بگیریم.

معاون اول در پایان تاکید کرد: من به شخصه اطمینان دارم که گروه و تیم همراه با آقای آخوندی راهکاری برای حل مشکلات پیچیده موجود پیدا خواهند کرد.

برچسب ها: مسکن ، بودجه ، جهانگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار