وزير راه و شهرسازي سابق گفت: صنعت هوايي کشور در طول 8 سال گذشته 224 فروند هواپيما را با وجود تحريم‌ها وارد کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي نيکزاد در مراسم توديع خود با بيان اينکه با شعار مجاهدت و مراقبت فعاليتهاي خود را آغاز کرديم گفت: من در تمام طول برنامه‌هاي خود با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار فعاليتهاي خود را پيش بردم.

وي در ادامه تصريح کرد: ادغام وزارت راه و مسکن طبق مصوبه مجلس شکل گرفت و تمامي مديران با دل و جان در اين وزارتخانه ادغام شده فعاليت کردند.

نيکزاد با اشاره به اينکه در طول 8 سال فعاليت دولت نهم و دهم 63 هزار و 251 کيلومتر راه ساخته شد گفت: در طول اين 8 سال انواع راهها از جمله آزاد راه، بزرگراه، آسفالت راه‌هاي روستاي و راه‌آهن صورت گرفته است.

وزير راه و شهرسازي سابق در ادامه تصريح کرد: توسعه بنادر و ناوگان دريايي و کانتينري و توسعه راه آهن در طول اين 8 سال صورت گرفت.

وي در ادامه اظهار داشت: کيفيت خدمات هوايي و ناوگان هوايي در شرايط تحريم بسيار موفقيت آميز بوده است.

نيکزاد در ادامه گفت: در سال 84، 124 فروند صنعت هوايي در ايران وجود داشته که در سال 91 به 224 فروند افزايش يافت.

وزير راه و شهرسازي سابق در ادامه خاطر نشان کرد: هر يکشنبه‌ها با بخش خصوصي جلسه‌اي در خصوص صنعت هوايي براي پيشرفت اين ناوگان داشته‌ايم.

نيکزاد با اشاره به اينکه در سال 84 ميزان تلفات جاده‌اي 27 هزار نفر بوده است گفت: در سال 91 ميزان تلفات جاده‌اي به 19 هزار نفر رسيده است.

وي در ادامه ياد آور شد: با افزايش 3 برابري وسيله نقليه و 2.5 برابر شدن سفرهاي برون شهري ميزان تلفات جاده‌اي در طي 8 سال گذشته کاهش چشمگيري داشته است.

نيکزاد گفت: در حال حاضر 48 هزار و 159 کيلومتر انواع راه در دست ساخت است که 86 هزار آن مربوط به بزرگراه، 3 هزار و 121 مربوط به راه اصلي و فرعي بوده است.

وزير راه و شهرسازي سابق در ادامه يادآور شد: ابتداي انقلاب 200 کيلومتر راه ساخته شده بود که در سال 84 به 45 هزار کيلومتر رسيد و دولت نهم و دهم  در سال 92 اين ميزان راه‌ها را به 101 هزار کيلومتر رساند.

وي در ادامه افزود: 2 هزار کيلومتر راه‌اهن در طي 8 سال گذشته افتتاح شده و 8 هزار کيلومتر نيز در دست ساخت است.

نيکزاد با اشاره به اينکه در طي اين 8 سال گذشته هيچ سانحه‌اي هوايي، دريايي و ريلي نداشته‌ايم گفت: 312 طرح در حال ساخت است.

وي خاطر نشان کرد: 50 هزار ميليارد تومان براي تکميل اعتبارات نيازمند هستيم و 3 هزار و 200 ميليارد تومان به پيمان‌کاران بدهکار هستيم.

نيکزاد در ادامه اظهار داشت: 2 ميليون و 120 هزار واحد مسکن روستايي را شروع کرده 1 ميليون و 600 واحد مسکن تاکنون توسط بنياد مسکن به اتمام رسيده است.

وي در ادامه تصريح کرد: 2 ميليون و 180 هزار مسکن شهري را  آغاز کرده‌ايم و تاکنون 1 ميليون و 180 هزار واحد ان توسط بنياد مسکن به بهر‌ه برداري رسيده است.

نيکزاد در ادامه گفت: 1 ميليون و 180 واحد مسکن شهري باقيمانده نيز پيشرفت 70 درصدي داشته است.

وزير راه و شهرسازي سابق در ادامه گفت: وزرات راه و شهرسازي در طول 8 سال گذشته توانست ساختمان اجلاس را بازسازي کامل کند و در زلزله آذربايجان شرقي توانست ساخت تمامي واحدهاي تخريب شده را در طول يک سال به پايان برساند.

وي خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازي ساخت تمامي واحدهاي مسکن مهر را با تاييديه نظام مهندسي انجام داده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صنعت ، راه ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار