"مهدي مظاهري" با اشاره به محدوديت‌هايي در همايش "شعر ولايت" برپايي شعر عاشورايي را منفك از همايش "شعر ولايت" اعلام كرد.

"مهدي مظاهري" تهيه كننده همايش "شعر ولايت" در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در خصوص برپايي شعر عاشورايي در همايش "شعر ولايت" گفت: در جلسه هيئت مديره همايش "شعر ولايت" كه دو روز پيش در دبيرخانه دائمي اين همايش تشكيل شد، دوستان برپايي شعر عاشورايي را به عنوان حركت دوم در ذيل همايش "شعر ولايت" در "حديث سرو" مطرح كردند. 

وي ادامه داد: موضوع شعر عاشورايي در اين جلسه به شيوه‌اي كه زير مجموعه "شعر ولايت" و "حديث سرو" باشد رأي مكفي را نياورد و قرار شد كه به شيوه منفك از "حديث سرو" و همايش "شعر ولايت" برگزار شود و بنابراين منفك شدن بودجه‌اش هم منفك از همايش "شعر ولايت" در نظر گرفته مي‌شود و به طوريكه هم‌اكنون آقاي "سجاد عزير آرام" دبير كل دبيرخانه همايش "شعر ولايت" و ساير دوستان در حال پيگيري و مذاكراتي جهت تأمين بودجه شعر عاشورايي هستند. 

تهيه كننده همايش"شعر ولايت" عنوان كرد: هدف ما در همايش "شعر ولايت" در وهله نخست پرداختن به "حديث سرو" و در وهله دوم حوزه شعر ولايي است كه اين حوزه را در سالهاي ابتدايي با موضوع ادبيات ولايي پيش خواهيم برد و پس از ان دوران غيبت امام زمان (عج) را مبنا قرار داديم. 

وي عنوان كرد: به اميد خدا در سالهاي بعدي اين موضوعات را توسعه خواهيم داد و به مباني غيبت صغري و كبري و اصول تكميلي ولايت فقيه و شعر ولايي با هدف ترويج فرهنگ ولايت‌پذيري خواهيم پرداخت. 

"مظاهري" با اشاره به عام بودن همايش "شعر ولايت" تصريح كرد: همايش "شعر ولايت" براي اينكه مفهوم عام دارد محدوده فعاليت‌هاي گسترده‌اي را مي‌تواند در بر گيرد ولي به جهت محدوديت‌هاي مالي، كاري و زمانبندي و ديگر محدوديت‌هاي موجود نمي‌توانيم از همه ظرفيت‌هاي موجود در ادبيات ولايي استفاده كنيم. 

وي در همين خصوص بيان كرد: به بيان ديگر با توجه به منابع محدود و مصارف نامحدود و با توجه به حجم كار زياد در اين عرصه امكان پيگيري و برپايي همه فعاليت‌هاي مربوطه نخواهد بود. 

"مظاهري" اظهار داشت: همايش "شعر ولايت" و "حديث سرو" تصميم درستي در خصوص تخصيص معقول منابع مالي و اجرايي و توان برنامه‌ريزي خودش در طي ساليان آينده گرفته كه آن به اين صورت است كه در سالهاي اوليه موضوع تخصصي "شعر ولايت" در حوزه غيبت امام زمان(عج) و ولايت فقيه را مدنظر قرار داده و در ساليان آتي با افزايش منابع و با ارتقاء سطح كيفي و كمي اين همايش و همچنين افزايش توان اجرايي دست‌اندركاران اين همايش در حوزه‌هاي ديگر ورود خواهيم كرد. 

وي در پايان خاطر نشان كرد: انشاالله بتوانيم كارها را از نظر كمي و كيفي با بهره‌بري بالا و كيفيت مناسب و در خور شأن علاقمندان در اين همايش برگزار كنيم./ي2
برچسب ها: همایش ، شعر ولایت ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار