سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضای اصفهان گفت: سه وقف جدید به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال به همت واقفان خیراندیش در شهرضا به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت‌الاسلام مهدی طاهری اظهار داشت: بانوی شهرضایی 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری خود را وقف کرد.

وی تصریح کرد: خانم بتول آقاسی واقف 25 درصد از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، این وقف را با نیت تفسیر قرآن انجام داد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه میزان بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پس از اتمام قرارداد بیمه و یا فوت بیمه‌گذار محاسبه می‌شود، افزود: شایان ذکر است شغل این واقف بزرگوار خیاطی است.

وی در ادامه با اشاره دیگر وقف صورت گرفته در شهرضا بیان کرد: زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع در شهرک اسلام‌آباد شهرضا برای مسجد و حسینیه حضرت علی اکبر (ع) وقف شد.

طاهری با بیان اینکه نوع وقف از نوع انتفاع است، تصریح کرد: کاربری زمین موقوفه چند منظوره بوده و با نیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و روضه‌خوانی و دیگر مراسم مذهبی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه واقفان این زمین آقایان علی محمدی و اسدالله اسدی هستند، گفت ارزش ریالی این موقوفه بالغ بر هفت میلیارد و 200 میلیون ريال است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا بیان کرد: مراحل ساخت این قطعه زمین بر عهده هیئت امنای مسجد حضرت علی اکبر (ع) است.

وی در ادامه صحبت‌های خود از وقف جدید زمینی صنعتی نیز در شهرستان شهرضا خبر داد.

طاهری گفت: وقف زمین صنعتی یکصد متر مربعی در شهرک امیرکبیر در شهرضا به ارزش 800 میلیون ریال نیز دیگر وقفی است که در این شهرستان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه این موقوفه منفعتی است، افزود: این موقوفه با نیت انجام امور فرهنگی در امامزاده شاه‌رضا وقف شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان اینکه واقف این موقوفه ابراهیم شبانی است، ادامه داد: این قطعه زمین به صورت یک ساختمان سه طبقه با کاربری تجاری و صنعتی توسط واقف ساخته و تحویل امامزاده شاه‌رضا خواهد شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.