مهمترين عناوين حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

مسجدي: نخبگان مصري با ورود به میدان اجازه فرصت‌طلبي را از بيگانگان بگيرند

دبير سياسي اتحاديه اول دانشگاه آزاد با اشاره به اينكه زيان‌ديدگان نابه‌ساماني‌هاي مصر مردم این کشور هستند، گفت: نخبگان علمي و ديني مصري با ورود به جريانات داخلي اجازه هرگونه فرصت‌طلبي بيگانگان را گرفته و در راستاي تحقق منافع مردم مصر تلاش کنند.

مرتضويان: لزوم واكنش سازمان‌هاي مردم‌نهاد مصري در قبال اقدامات وحشيانه ارتش

عضو هيئت علمي دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد با تاکید بر اينکه باید تمام نهادهای فعال که در جامعه مشروعيتي دارند با اتحاد در مقابل کشتار ارتش بايستند، گفت: نهادهای مذهبی معتبر مصري مانند الازهر بايد ارتش را وادار به پاسخگويي و اطاعت از قانون کنند.

واکنش حجت‌الاسلام ثقفي به دولت جمهوري آذربايجان

يک كارشناس تاريخ در واکنش به انتساب نظامي گنجوي به جمهوري آذربايجان از سوي دولت اين کشور، گفت: مسئولان فرهنگي باید با تکیه بر اصالت فرهنگ و زبان ایرانی که همان فرهنگ اسلامی است و مستندات تاریخی، از طرح مسائل متعصبانه و تنگ‌نظرانه‌اي دوری کنند تا کشورهايي كه فرهنگي وابسته به ایران دارند و تنها 150 سال از جدایی آن‌ها از ايران اجازه طرح چنين مسائلي را به خود ندهند.

صدرالدين شریعتی: تاسیس دانشگاه آمریکایی در عراق لطمه به حاکمیت ملت آن است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: آمريکا با تاسیس دانشگاهي کاملا آمریکایی در عراق و عدم اجازه هيچ‌گونه دخالت به وزارت تعلیم عالی عراق در اداره اين دانشگاه تنها به حاکمیت ملت عراق و استقلال آنان لطمه وارد کرده است.

اکبري: چاپ نقش "نظامي گنجوي" روي اسکناس‌هاي جمهوري آذربايجان؛ استقراض هويت ايراني

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران با انتقاد از عملکرد جمهوری‌آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان به دليل اينکه سال‌ها زیر سیطره شوروی سابق بوده‌، امروز سعي دارد تا به هر وسیله‌ براي خود فرهنگ‌سازی کند.

بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي در اعتراض به کشتار مردم مصر

در بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد آمده است: به تمامی جوانان بیدار و آزاد طلب و مسلمان مصر توصیه می‌کنیم که نگذارید انقلاب مردمی به انشقاق مردمی مبدل شود و با روشنگری و تلاش برای وحدت ملی مدیریت اتفاقات را در دست بگیرد و از دخالت اغیار در تحولات کشور خود جلوگیری کنيد.

معين‌آبادي: مردم مصر باورهاي سياسي ارتش را قبول ندارند

استاد دانشگاه شهيد باهنر گفت: تا زمانی که ارتش مصر در پی آمريکا باشد قطعا اين وضعيت نابسامان ادامه یافته و مصر روي آرامش به خود نمي‌بيند.

بيانيه 22تشکل دانشجويي استان لرستان در محکوميت کشتار مصر

در بيانيه 22 تشکل دانشجويي استان لرستان آمده است: تنها راه نجات مردم مسلمان مصر را بیداری و حضور انقلابی علما و وحدت و آگاهی مردم از توطئه‌های صهیونیستی و آمریکايی مي‌دانيم و معتقديم سرنوشت مردم مصر بايد پای صندوق‌های رای تعيين شود.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار