مدیر شیلات استان یزد از افزایش مصرف ماهی در میان مردم یزد به میزان 250 گرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

: مدیر شیلات استان یزد از افزایش مصرف ماهی در میان مردم یزد به میزان 250 گرم خبر داد.

محمدعلی مبینی با اشاره به افزایش سرانه مصرف ماهی در میان مردم استان یزد نسبت به سال گذشته اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج آبزیان همچنین بهینه‌سازی تولید و تامین سلامت جامعه، مدیریت شیلات استان یزد در سال جاری گام‌های موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان برداشته است.

وی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به اجرای دوره‌های آموزش انواع روش‌های طبخ ماهی، توزیع پوستر و تهیه و توزیع جزوات راهنمایی طبخ ماهی و میگو اشاره کرد که نقش موثری در افزایش سرانه مصرف داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی با همکاری صدا و سیمای مرکز استان و ایجاد جشنواره‌های ماهی غذای سلامتی موجب شده تا میانگین سرانه مصرف ماهی در استان یزد نسبت به سال گذشته با افزایش 250 گرمی به شش کیلو و 750 گرم برسد.

مبینی از ماهی به عنوان یکی از غذاهای مفید در تامین سلامتی یاد کرد و بیان داشت: از ماهی به عنوان داروی قلب در جهان یاد می‌کنند ضمن اینکه ماهی جزو غذاهای پر ارزش و سرشار از پروتئین است که مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود جمع کرده است.

وی عنوان کرد: مواد مغذی موجود در ماهی از کودکی تا دوره سالمندی برای بدن انسان مورد نیاز و ضروری است.

مدیر شیلات استان یزد اظهار امیدواری کرد: در افق 1400 سرانه مصرف ماهی در استان یزد به 10 کیلوگرم برسد.

این مسئول با تاکید بر اینکه عده بسیاری از مردم به دلیل نحوه طبخ ماهی با مصرف آن مشکل دارند، متذکر شد: روش‌های جدید طبخ ماهی و آموزش‌ آنها به مردم می تواند تا حد زیادی در افزایش مصرف سرانه این ماده ارزشمند غذایی موثر باشد./ع
برچسب ها: مصرف ، سرانه ، ماهی ، در ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.