مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که در فقه شیعی و اسلامی، خصوصیات یک مسکن و خانه دینی مطرح شده است، گفت: انبوه سازان مسکن و ساختمان و فعالان بخش مسکن، باید یک دوره در مباحث فقهی مربوط به بخش ساخت مسکن شرکت کرده و آموزه های دینی موجود در این خصوص را فرا گیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار دبیر کل جامعه اسلامی کار آفرینان ایران اسلامی و جمعی از کارآفرینان و انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور، اظهار داشت: تلاش در جهت خانه سازی مردم تلاشی با ارزش است، اما باید توجه ویژه انبوه سازان مسکن و ساختمان معطوف به رعایت ضوابط معماری اسلامی، ایرانی باشد.

وی افزود: دولت و مسئولان کشوری باید از انبوه سازان مسکن و ساختمان، کار آفرینان و هر شخص یا گروهی که سهم مهمی در اشتغال کشور دارد حمایت لازم و جدی داشته باشند، چرا که از دغدغه های مهم اسلام و پیشوایان دینی ما زندگی مردم است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به کارهای مهم صورت گرفته در بخش مسکن و ساختمان در شهر قم، گفت: اخیرا مشاهده می‌کنیم که ساخت و سازهای بسیار زیادی در منطقه پردیسان و در فاصله قم و کهک صورت گرفته به گونه ای است که انسان را به شگفتی وا می دارد اما نکته ای که باعث نگرانی است، عدم توجه به معماری اسلامی، ایرانی است.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: این امر دغدغه جدی متولیان دینی و دلسوزان اسلام است و به این جهت باید همایش‌هایی برگزار کرد و در آن همایش ها، علاوه بر نظرات متخصصان مسکن و ساختمان، نظرات کارشناسان دینی و فقهی در خصوص ساخت مسکن و ساختمان مطرح گردد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تأکید کرد: دولت باید حمایت جدی از کارآفرینان داشته باشد، چرا که کارآفرینان و به ویژه انبوه سازان مسکن و ساختمان می توانند باری را از دوش دولت بردارند./ز

برچسب ها: قم ، رعایت ، آموزه ، فقهی ، ساخت ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.