مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر با بیان اینکه تحریم ها فرصتهای زیادی برای کشور ایجاد کرده اند گفت : در حال حاضر بیش از 99 درصد تجهیزات کنترل تردد توسط محققین کشورمان تولید می شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران جواد گرمرودی مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تخصصی ایمنی و حفاظتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خواجه نصیر اولین نهاد فعال در عرصه بومی سازی کنترل تردد نرم افزاری و سخت افزاری در کشور است گفت : با توجه به تحریم هایی که طی سالهای اخیر گریبانگیر کشورمان بوده اند ، توانسته ایم 99 درصد محصولات این عرصه را به صورت بومی تولید کنیم .

وی با اشاره به اینکه امروزه تقریبا همه نیازهای این عرصه که در گذشته ای نه چندان دور به صورت واردات تامین می شد تولید داخل هستند اظهار کرد : سامانه کنترل دسترسی از جمله تولیدات جهاد دانشگاهی خواجه نصیر است که دارای نرم افزار کاملا فارسی بوده و امکان مشاهده کلیه رخدادهای سازمانی را برخوردار  است .

مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر در ادامه ، پژوهش و تولید را مستلزم هزینه بسیار بالا دانست و اظهار کرد : به همین دلیل غیر از مراکز تحقیقاتی ،افراد زیادی حاضر به فعالیت در این عرصه نیستند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی خواجه نصیر  هیچ بودجه ای از جایی دریافت نمیکند افزود: با توجه به اینکه بیشتر پروژه های این مرکز کاربردی شده ، هزینه ها از فروش محصولات تامین می شود .

گرمرودی تصریح کرد : بسیاری از تولیدات حوزه حفاظتی جهاددانشگاهی خواجه نصیر در سازمانهایی شامل صداو سیما ، سازمان اوقاف ، فرودگاه مورد استفاده قرارگرفته که در این عرصه برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت گیت های تردد مجهز به نور و چراغ شده است که نور قرمز به علامت ورود ممنوع و رنگ سبز به نشانه اجازه ورود است .

وی با اشاره به اینکه این عرصه نیازمند کار فراوان است و مراکز علمی باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمایند تصریح کرد : یکی از مشکلات این عرصه عملکرد یک جانبه شرکت ها هستند که در مواردی اقدام به واردات تجهیزاتی می کنند که تولید داخل نیز دارند .

مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی در پایان با بیان اینکه تحریم ها فرصت های بسیاری در این عرصه برای ما ایجاد کرده اند خاطرنشان کرد : بعد از تحریم ها همکاران کشورمان موفق به ساخت ابزار های این عرصه شده اند که خوشبختانه در عرصه تجهیزات کنترل تردد به خودکفایی دست یافته ایم .

پنجمین نمایشگاه تخصصی ایمنی و حفاظتی تا 31 مرداد از ساعت 10:30 تا 19:30  در مصلی امام خمینی (ره ) در حال برگزاری است .
برچسب ها: دانشگاهی ، جهاد ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار