رئيس جهاد دانشگاهي واحد تهران از برگزاري نشست‌های تخصصی جذابیت‌های اسلام از نگاه رهیافتگان به اسلام همراه با تلاوت قاریان برجسته بین المللی طي سال جاري خبر داد.

دکتر نادري ـ رئيس جهاد دانشگاهي واحد تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: سلسله نشستهای پنج‌گانه جذابيت‌هاي اسلام در نگاه تازه مسلمانان در صدد است تا در هر نشست يكي از تازه مسلمانان را دعوت كند تا از زبان خود او به بيان ديدگاه ها و ادله‌اي كه وي در مورد علت گرايشش به اسلام داشته بپردازد.

وي ادامه داد: علاوه بر اين نگاه مقايسه‌اي تازه مسلمانان به جوامع غربي و جوامع اسلامي و نيز آسيب‌شناسي‌هاي اين دو جامعه در باب مسائل ديني و اعتقادي مطرح خواهد شد.

نادري با بيان اينکه از مسائل چالش‌برانگيز اجتماع ديني كنوني دغدغه‌ي دين از اعتقادات گرفته تا مسائل شرعي و پرسش از چرايي و ضرورت آنهاست، ادامه داد: بي‌شك نشان‌دادن ديدگاه‌ها و ادله‌ي تازه مسلمانان كه از جوامع آزاد غربي و بعضاً سكولار وارد  جامعه‌ي اسلامي مي‌شوند و اسلام را در اعتقادات و شيوه‌ي زندگي خويش برمي‌گزينند براي افراد به‌خصوص جوانان بسيار مفيد است.

وي بيان کرد: بیان جاذبه های فرهنگ اسلام برای جوانان از زبان تازه مسلمان، احیای فرهنگ انس با قرآن، ارتباط دادن مجالس قرآنی و مجالس بزرگداشت معصومین (ع)، و پاسخگویی به شبهات ومسایل دینی واعتقادی جوانان از جمله اهداف اين نشست است.

رئيس جهاد دانشگاهي واحد تهران اظهارداشت: نوع نگاه اين تازه مسلمانان به اسلام و انتخاب آن، چه بسا پاسخ بسياري از پرسش‌هاي نسل جوان امروز باشد كه اساساً دين اسلام چه ضرورت و جذابيتي می‌تواند داشته باشد که يك نوكيش مسلمان را از دین وفرهنگی دیگر به خود جذب می‌کند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار