رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: استفاده از سازو کار نوین منطقی مبتنی بر واقعیت های اقتصادی حوزه سلامت راه حل مناسبی برای تعیین تعرفه ها تلقی می شود.

دکتر زالی، رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در کارگروه های مشترک بین نظام پزشکی و وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر به این نتیجه رسیدیم که استفاده از سازو کار نوین منطقی مبتنی بر واقعیت های اقتصادی حوزه سلامت راه حل مناسبی برای تعیین تعرفه ها تلقی می شود.

وی گفت: متاسفانه در سالهای اخیر قیمت تمام شده خدمات در گروه پزشکی یا به سرانجام نرسیده است و یا اگر به سرانجامی حاصل شده است مورد توجه موادی کارشناسی و تصمیم سازی قرار نگرفته است. 

زالی تصریح کرد: بحث تورم در حوزه سلامت، بحث هزینه ها، گران تر شدن تجهیزات پزشکی، تکانه های ارزی موثر بر بحث سلامت در کنار افزایش هزینه های روزمره اداره  اقتصادی مراکز بهداشتی درمانی از مواردی است که اصلاح تعرفه ها را به عنوان یک امر مهم و مبرم در اقتصاد سلامت کشور معلوم می نماید.

رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور اظهارکرد: در صورت عدم توجه به چنین واقعیت های اقتصادی و نگاه حداقلی غیر منطقی به بحث تعرفه ها شاهد آن خواهیم بود که انتظام تعرفه ای مورد لزوم دچار خدشه شود و از عوارض آن گسترش پدیده های شوم نظیر زیر میزی خواهد بود. بدیهی است اصلاح نظام تعرفه ای پزشکی کشور با استفاده از سازوکارهای اجرایی و مدون حمایتی سازمانهای بیمه گر اعم از بیمه پایه و مکمل موجب آن خواهد شد که فشار کمتری به آحاد مردم وارد شود و پرداخت از جیب مردم شکلی منطقی تر به خود خواهد گرفت.

وی ادامه داد: نظام بیمه ای کشور در جبران اصلاحات تعرفه ای می تواند عوارضی نظیر افزایش پرداخت از جیب مردم را به دنبال داشته باشد.

زالی اظهارکرد: در حال حاضر ظرفیت مشترک معاونت درمانهای دانشگاه و سازمان نظام پزشکی در جهت رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای فعال است. در 180 کشور هیات های صنفی و حرفه ای نظارت بر پدیده زیر میزی دارند بدیهی است برای اینکه از یک برخورد سطحی و بدون نگاه آسیب شناسانه اجتناب شود باید در کنار برخوردهای احتمال قهری اصلاح نظام تعرفه گذاری و توجه به قیمت تمام شده خدمات مد نظر قرار گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار