نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه پیشزفت و توسعه کشور حاصل مقاومت و استقامت آزادگان سرافراز در دوران اسارت است، گفت: آزادگان درس ایستادگی و مقاومت را به جهانیان آموختند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،‌ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی شامگاه یکشنبه در دیدار با آزادگان استان مرکزی اظهار داشت: آزادگان اسطوره‌ها و یادگارهای ارزشمند و والای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدرسان به حق ایستادگی و مقاومت هستند که انقلاب اسلامی در تاریخ افتخارات خود به ثبت رسانده است.

وی، پیشرفت و توانمندی امروز ایران را از برکات مقاومت و فداکاری آزادگان عنوان کرد و تصریح کرد: آزادگان در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف نقش موثری دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آزادگان و ایثارگران بعد از ایثار و فداکاری در جبهه‌های حق علیه باطل ایثارگری را در دوران اسارت ادامه دادند و در برابر تمام سختی‌ها و در تمام صحنه‌ها مقاومت و ایستادگی کردند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه صبر، پایداری، استقامت و ولایت مداری آزادگان سربلند و با عزت در دوران اسارت مایه سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، اظهار داشت: تمام توسعه و پیشرفت‌های کنونی ایران در صنایع دفاعی، تولید کیک زرد، اورانیوم غنی شده و صنایع پیشرفته مدیون ایثارگری‌های آزادگان و رشادت‌های آنان است.

وی، جنگ تحمیلی و دوران اسارت رزمندگان را امتحان بزرگ دانست و خاطر نشان کرد: دلاور مردان کشور با تحمل سال‌ها سختی و شکنجه دشمن در مقابل بعثی‌ها راست قامت ایستادند و از عزت و عظمت کشور جانانه دفاع کردند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که ارتش ایران آسیب دیده بود و همه دشمنان برای نابودی و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران کمر همت بسته بودند و عراق نیز شرایط را برای پیاده کردن اهداف دشمنان در ایران مناسب دیده بود و برای به دست آوردن استان خوزستان به عنوان رگ حیاتی به ایران حمله کرد، ایثارگران و آزادگان سرافراز با لبیک به ندای امام برای دفاع از آرمان‌های انقلاب پا به عرصه جهاد گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: آزادگان  با فداکاری و مجاهدت خود، به اسارت دشمنان ایران اسلامی در آمدند و سال‌های بسیاری از عمر شریف خود را در گوشه‌هایی از بند رژیم بعثی عراق سپری کردند و شکنجه‌های بسیاری را نیز متحمل شدند اما با تمام وجود ایستادگی و مقاومت کردند و این خود درس بزرگی برای ملت غیرتمند ایران اسلامی بود که پس از سال‌ها تحریم و تهدید هرگز در برابر دشمن کمر خم نکرده و راست قامت مقاومت می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست 26 مرداد ماه سالروز بازگشت سرافرازانه آزادگان شجاع به میهن اسلامی را روزی با عظمت، تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم و آزادگان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و شهامت از همه عزت و آبروی انقلاب و اسلام دفاع کرده و در این راه جان و هستی خود را فدا کردند. گفت: آزادگان با پیروی از ولایت فقیه با تحمل دوران اسارت در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشیده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم تکریم جایگاه آزادگان ،آنان  را به عنوان الگوی عملی فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: آزادگان سرافراز سند افتخار آزادگی ملت بزرگ ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

در این مراسم از جمعی از آزادگان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد./ج1

برچسب ها: آزادگان ، پیشکسوت ، الگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.