روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز نوشت: همه تلاش ها و رايزني هاي آمريکا نتوانست مانع از بروز يکي از بدترين بحران هاي سياسي در مصر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المحیط  ؛ سياستمداران اروپايي و آمريکايي با هدف يافتن راه حلي براي حل بحران مصر تلاش مي کنند اما به نظر مي رسد اين بحران رئيس جمهوري آمريکا  را در موقعيت دشواري قرار داد زيرا اين احتمال وجود دارد که بحران اخير يکي از موثرترين کشورهاي خاورميانه و شريک 35 ساله آمريکا را به خطر بيندازد.

اين روزنامه نوشت: هم زمان آمريکا از طرف  هم پيماناني چون اسرائيل، عربستان و برخي ديگر از اعراب تحت فشار قرار دارد تا از ارتش مصر حمايت کند. دولت اوباما که روابط خوبي با ارتش مصر دارد، با افزايش آمار تلفات در مصر سياست خود را به طور جدي تغيير داده است اما اسرائيل که به دليل سمت سابق عبدالفتاح سيسي در رياست دستگاه اطلاعات نظامي مصر روابط بسيار خوبي با وزير دفاع کنوني مصر دارد از تسلط سيسي بر مصر حمايت مي کند.

برخي ديپلمات هاي غربي خبر دادندعبدالفتاح سيسي و اطرافيان او با اسرائيل در ارتباطند و تل آويو به قاهره اعلام کرد نگران تهديدات آمريکا مبني بر قطع کمک ها به ارتش مصر نباشند، هر چند مقام هاي اسرائيلي اين خبر  را تکذيب کرده اند.
برچسب ها: فشار ، السیسی ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار