عضو ارشد حزب آزادي و عدالت مصر گفت جماعت اخوان المسلمين به صورت مسالمت آميز تظاهرات مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اسلام هندي در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از قاهره درباره ادامه بحران سياسي مصر و تاکيد جماعت اخوان المسلمين بر ادامه تظاهرات در اين کشور گفت: اخوان المسلمين نمي تواند با ظالمان و کساني که خود را بر ملت مصر تحميل کرده اند و شهروندان اين کشور را به قتل مي رسانند، گفتگو کند. کودتاچيان مانع از گفتگو شدند و محمد البرادعي نيز به اين مسئله اشاره کرده بود در گفتگو به توافقاتي با اخوان المسلمين رسيده است. 

خواسته اين گروه بازگشت مشروعيت است. از سوي ديگر دستور کار اين گفتگوها مشخص نيست چرا که عمل به قانون اساسي به حال تعليق درآمده، مجلس مشورتي منحل شده و رئيس جمهور نيز برکنار شده است. ارتش مصر عليه محمد مرسي رئيس جمهور قانوني اين کشور کودتا کرده است.

در هيچ نقطه اي از جهان نظاميان حکومت نمي کنند و ده ها سال است که از دوره حکومت نظاميان بر کشورها گذشته است. عبدالفتاح السيسي حاکم مصر است و عدلي منصور رئيس جمهور موقت هيچ قدرتي ندارد. اراذل و اوباش که توسط پليس مصر سازماندهي شده اند به کليساها حمله مي کنند. وي افزود: در طول تاريخ اخوان المسلمين سابقه ندارد اعضاي اين گروه به يک مسيحي حمله کرده باشند.

 نيروهاي پليس به مراکز پليس و کليساها حمله و سپس اتهاماتي را عليه اخوان المسلمين مطرح مي کنند. اخوان المسلمين يک گروه خشونت طلب نيست. پليس مصر مقاديري سلاح در چادرهاي تحصن کنندگان در دو ميدان رابعه العدويه و النهضه قرار داد و از آن فيلم برداري کرد. تحصن و تظاهرات اخوان المسلمين به صورت مسالمت آميز برگزار مي شود و اين گروه به دنبال اقدامات خشونت بار نيست.
برچسب ها: اخوان ، تظاهرات ، عضو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار