رئيس هيئت مديره انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان گفت: تفاهمنامه واگذاري بخشي از وظايف مديريتي و راهبردي تنظيم بازار داخلي و صادرات سيمان کشور به انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان به عنوان سندي مي‌تواند تحول ملموسي در اين صنعت ايجاد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سيد محمد اتابک در گردهمايي مديران عامل کارخانجات سيمان کشور صنفي تاکيد بر جايگاه مهم سيمان در اقتصاد کشور گفت: مهندسان و کارشناسان اين ميدان و با حمايت و هدايت دولتمردان به اهداف پيش بيني شده در سند چشم انداز بيست ساله جمهوري اسلامي ايران در بخش صنعت سيمان رسيده و توفيقات بلندي فراهم اورده است و با توجه به شرايط موجود کشور و با عنايت به نقش سيمان به نمايندگي از جامعه پر افتخار صنعت سيمان بر آن شدند تا در سال حماسه اقتصادي، حماسه سياسي قدم‌هاي موثرتري را در راستاي بهينه سازي نظام توزيع، حفظ و حراست از منافع ملي، افزايش سهم صادرات و ارز آوري براي کشور بردارند.

اين مقام مسئول با اشاره به مشکلات گذشته صنعت تصريح کرد: در شرايطي صنعت سيمان به لحاظ کمي و کيفي با برداشتن گام‌هاي استورا توانسته از جايگاه شانزدهم در دنيا به جايگاه چهارم ارتقاء يابد و در منطقه نيز حائز رتبه نخست گردد که در کمتر از پنج سال پيش بسياري از طرح‌هاي عمراني کشور با توقف و طولاني شدن زمان اجرا ناشي از کمبود سيمان مواجه بود.

وي ادامه داد: در حال حاضر بخش عمراني کشور با افزايش دو برابري ظرفيت و با رشد تعداد کارخانه‌هاي توليد کننده سيمان به ميزان دو برابر سرانه توليد صنعت را از 415 کيلوگرم به 940 کيلو گرم رسانده است. براساس اين عملکرد و با چشم انداز توسعه صنعتي کشور مي‌توان گفت هم اکنون صنعت سيمان به جايگاه اصلي خود دست يافته است.

اتابک در ادامه گفت: با جهشي که در صنعت سيمان رخ داده نظامات حاکم بر توليد مصرف وتوزيع نمي‌تواند همانند گذشته دنبال شوند از اين رو صنعت سيمان نيازمند تحولي کلي است بطوريکه با همکاري و مساعدت وزارت صنعت، معدن وتجارت در حال حاضر صنعت سيمان به بلوغي رسيده که بايد  جايگاه واقعي آن دوباره تعريف شود چرا که شايسته نيست صنعتي با روند توسعه اينچنيني در جايگاهي باشد که براي تامين هزينه‌هاي مالي خود با مشکل مواجه گردد.

رئيس هيئت مديره انجمن صنفي کارفرمايان صنعت سيمان در ادامه با قرار گرفتن آقايان دکتر جهانگيري و مهندس نعمت زاده در مسئوليت‌هاي مهم کابينه دولت تدبير و اميد را به فال نيک گرفت وابراز داشت انتخاب افراد با تجربه و کساني که سالها در بخش صنعت کشور زحمت کشيده‌اند اين نويد را به صنعتگران ميدهد که افق روشني در انتظار آنهاست. وي ابراز اميدواري کرد مسئولان و صنعتگران با همدلي و همکاري بيشتر بتواند حماسه اقتصادي مدنظر مقام معظم رهبري را محقق بخشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سیمان ، کارخانجات ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار