رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری واردات غیرنفتی به گمرکات استان با کاهش 24 درصدی روبه رو بوده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی درجلسه صنعت و معدن استان گفت: در طول این مدت 131 هزار و 440 تن انواع کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که این رقم نسبت به مدت مشابه 91 به لحاظ وزنی 27 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه همچنین این ارقام به لحاظ ارزشی با 24 درصد کاهش روبه رو بوده است، گفت: از لحاظ ارزش مالی در این مدت 293 میلیون و 23 هزار و 504 دلار کالا از طریق گمرکات وارد استان شده است.

عظمایی ادامه داد: همچنین در طول این مدت به میزان 375 میلیون و 703 هزار و 324 دلار از استان صادرات انجام شده که این مقدار برابر 714 هزار و 143 تن است.

وی افزود: این مقدار صادرات، افزایش ارزشی 35 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد که این امر گویای تولید مناسب محصولات در طول یک سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه از لحاظ وزنی نیز با رشد 67 درصدی صادرات مواجه بوده ایم،گفت : آمار صادرات کالاهای غیر نفتی استان بدون احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی است./ع

 

برچسب ها: کاهش ، واردات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.