وزیر بهداشت موفق به کسب بی سابقه ترین میزان آرا در مجلس شد كه در پي اين آرا مسئوليت وزارت بهداشت سنگين تر شده است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  در مراسم توديع و معارفه وزراي جديد و قديم بهداشت در سالن همايش‌هاي رازي ،  امامی رضوی، معاون وزیر سابق ضمن خوش آمد گویی به دکتر سید حسن  قاضی زاده هاشمی   به فعالیت موثر دکتر طریقت منفرد وزیر اسبق بهداشت در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: دکتر طریقت منفرد در طول مدت کوتاهی که در سمت وزیر بهداشت فعال بود با استفاده از این فرصت کم  به صورت شبانه روزی کار کرده و اقدامات موثری را از وي شاهد بودیم.

وی در ادامه افزود:  وزرای وزارت بهداشت در چهار دهه اخیر  تلاش های بسیاری را انجام داده اند و در این بین دکتر هاشمی نیز  در پی کسب بی سابقه ترین میزان آرا از مجلس شورای اسلامی با این اقبال روبرو شد.

امامی رضوی خاطر نشان کرد: مسئولیت وزارت بهداشت در پی کسب این میزان آرا سنگین تر شده و مطمئن هستم با هوش و توانمندی که در وي وجود دارد بتواند کشتی سلامت کشور را به خوبی هدایت کند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با وزیر بهداشت یازدهم تصریح کرد:  با وي مشتاقانه آماده همکاری برای تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم  با وجود سوابق موثر و فداکارانه وزیر کنونی بهداشت به عنوان جهاد گر و پزشک در جبهه های جنگ تحمیلی بتوانیم موفق عمل کنیم.

 فصلی جدید در حوزه سلامت باز می شود
دکتر شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی افزود: در حوزه سلامت کشور مطالباتی وجود دارد که دولت باید پاسخگوی آنها باشد و امیدواریم که دکتر هاشمی مشکلات موجود را به خوبی مدیریت کند .

وی خاطر نشان کرد: به وزیر بهداشت کنونی خدا قوت می گویم که مسئولیت بزرگی را  در برحه سختی پذیرفت ضمن اینکه حوزه بهداشت و درمان سنگین ترین مسئولیت است چرا که مردم  توقعات بسیاری را به طور مستقیم از وزیر بهداشت دارند.

شهریاری با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و مطالباتشان یاد آور شد :   با وجودی که مقام معظم رهبری در طول 20 سال گذشته در این مهم تاکید داشته اند که بیماران نباید  جز رنج بیماری رنج دیگر داشته باشند ولی تاکنون هیچ کدام از دولت ها نتوانسته اند مطالبات ایشان را اجرا کنند.

 دو مورد از مطالبات مقام معظم رهبری در برنامه پنجم توسعه مبنی بر عدالت در سلامت و کاهش پرداخت هزینه های درمانی توسط مردم به کمتر از 30 درصد آمده که تاکنون اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه وزرای سابق بهداشت دید سلامت نگر نداشتند و  این حوزه را در چهار اولویت خود قرار نمی دانند اذعان داشت: مسئولان به دلیل  بهره مندی از بیمه های طلایی و تکمیلی از سلامت لازم برخوردار بوده و با درد مردم محروم آشنا نبودند به همین دلیل مردم از وضعیت  بهداشت درمان کشور شاکی هستند.

 شهریاری گفت: متاسفانه به جز در دوره دکتر مرندی اقدام جدی در حوزه سلامت صورت نگرفته تا جایی که هم اکنون در زمینه واکسیناسیون رتبه 180 جهان  برخوردار هستیم.

 بعد از انتصاب دکتر هاشمی امیدوار هستیم  که وي با توجه  به اینکه در بین دولت مردان از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و پیگیر مطالبات به صورت جدی باشد و فصلی جدید  را در حوزه سلامت باز کند ضمن اینکه  وزیر تعاون  نیز باید برای حل مشکل بیمه ها با وزیر بهداشت هماهنگ شود چرا که اختلافات این دو وزارتخانه در سالهای گذشته موجب اجرا نشدن طرح پزشک خانواده شد.

شهریاری  از کسب  260 رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط وزیر بهداشت دولت یازدهم یاد کرده و اظهار داشت: با وجود قولی که دکتر هاشمی در مجلس به منظور اجرای قانون برنامه پنجم توسعه داده شاهد  چشم انداز  تازه ای در حوزه سلامت و بهداشت کشور باشیم./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.