عرضه‌ي شيرخام به زودي در چند استان بزرگ کشور آغاز مي‌شود.

سعيد سلطاني سروستاني مديرعامل اتحاديه سراسري دام‌داران ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با بيان مطلب فوق گفت: سازمان دامپزشکي از چند ماه قبل عرضه شيرخام را دراستان خراسان رضوي به عنوان پايلوت اين کار آغاز کرده اما هنوز چيزي در اين باره به ما ابلاغ نشده است.

وي با اشاره به اين اغلب کارخانجات خريدار شيرخام قيمت جديد 1110 تومان آن را نپذيرفتة‌اند اظهار داشت: علي‌رغم اين که قيمت خيلي از محصولات لبني اين کارخانجات افزايش يافته آن شير را به همان قيمت 960 تومان از دام‌داران خريداري مي‌کنند.

سلطاني با بيان همين ميزان 960 تومان هم به موقع پرداخت نمي‌شود تاکيد کرد: همه کارخانجات به اين صورت عمل نکرده و برخي از آن‌ها به درستي تعهداتشان را انجام مي‌دهند.

وي با اشاره به اين قيمت يک کيلوگرم شير پاستوريزه با 2/3 پاستوريزه با چربي سال گذشته بين 1900 تا 1950 تومان بوده اضافه کرد: در صورت عرضه شير فله‌اي قيمت ان حدود 25 درصد نسبت به قيمت‌ فعلي افزايش يافته و به حدود 1300 تومان مي‌رسد.

سلطاني افزود: اين نوع شير تنها از گاوداري‌هايي که زير نظر سازمان دامپزشکي و عاري از بيماريهاي مثل سل و بروسلوز هستند انجام مي‌گيرد.

وي ادامه داد: در همه استانها شرايط عرضه شير به شکل فله‌اي وجود ندارد و تنها در برخي از استانهاي بزرگ مثل تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوي و ... اين کار انجام مي‌شود.

سلطاني با بيان اين که دام‌داراني که امنيت و تضمين شغلي ندارند اقدام به عرضه شير خام مي‌کنند خاطرنشان کرد: در صورت بهبود روابط بين برخي کارخانجات و دام‌داران آنان نيز دست به چنين اقدامي نمي‌زنند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: عرضه شير خام در بسياري از کشورهاي اروپايي و آمريکايي انجام مي‌گيرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سلطانی ، مدیر ، عامل ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار