"استاد دانشگاه علامه طباطبايي" تداوم بحران مصر را به سود امنيت منطقه‌اي خاورميانه ندانست، گفت: تنها راه برون رفت از بحران مصر تمکين سکولارها به نفع دموکراسی است.

"رضا جليلي" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم دخالت نخبگان مصري در حل مشکلات داخلي اين کشور، اظهار داشت: جامعه مصر درگير دو گروه متضاد ارتش و سکولار‌ها از يک‌سو و گروه اخوان‌المسلمین از سوي ديگر است، لذا عدم دخالت نخبگان علمي، سياسي و بزرگان الازهر باعث خواهد شد تا در آينده شاهد درگيري‌ها و فرسايش جدي‌تري در مصر باشيم.

وی با بيان اينکه تداوم اين بحران به سود امنيت منطقه‌ خاورميانه نخواهد بود، تاکيد کرد:  تنها راه برون رفت از بحران مصر تمکين سکولارها به نفع دموکراسی است، چرا که مردم، رئيس جمهورشان را با آرا 51 درصدي انتخاب کردند و اگر قرار است تغيير ديگري نيز صورت گيرد بايد با راي مردم باشد.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي تمکين سکولارها به رهبري گروه‌هاي البرادعي و الموسي رئيس جبهه نجات ملي مصر را بهترین راه کار برای برون رفت از بحران دانست و خاطرنشان کرد: سکولار‌ها باید به خواست مردم تمکين کنند تا به صورت تدریجی و دور از جنگ و کشتار به تغیير قانون اساسی و حتی برگزاری انتخابات اقدام کنند و تنها از اين طریق است که مي‌توان آرامش را به مردم مصر باز گرداند.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلیلی ، مصر ، سکولار ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار