مدیر جهاد کشاورزی رشت با بیان اینکه آتش زدن کاه و کلش موجب آلودگی محیط زیست می‌شود و ریه‌های فرزندان ما را با خطر جدی مواجه می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر آلودگی محیط زیست و کاهش درآمد کشاورزان، تصادف سومین دستاورد آتش زدن ضایعات کشاورزی است.





مهندس وحید مهدوی در گفت و گو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه گیلان، افزود: علاوه بر نابودی سرمایه حاصل از فروش کاه و کلش، دود ناشی از آتش زدن کاه و کلش موجب ایجاد مه در جاده‌ها و در نهایت افزایش تصادفات می‌شود.

وی در ادامه افزود: امسال وضعیت برنج در شهرستان رشت مطلوب است.

مدیر جهاد کشاورزی رشت اضافه کرد: شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و تاکنون برداشت برنج در 35 درصد شالیزارهای این شهرستان انجام شده است.

مهدوی با بیان اینکه برداشت مکانیزه موجب می شود تا جوانان روستایی به کشت و کار برنج راغب‌تر شوند، خاطرنشان کرد: 10 درصد این برداشت‌ها به صورت مکانیزه انجام گرفته است.

وی درخصوص خسارت خوابیدگی برنج در شهرستان رشت تصریح کرد: خسارت‌ها به بیمه اعلام شده است و گزارش نهایی به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

وحید مهدوی خاطرنشان کرد: شهرستان رشت بیش از 64 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون فقط 6 هزار هکتار آن تجهیز شده اند.

وی تصریح کرد: امسال آفت برنج در شهرستان رشت کم بود و برنج سفید رشت کیفیت بسیار عالی خواهد داشت.

وی گفت: به طور میانگین هر ساله 175 تن برنج سفید در شهرستان رشت تولید می‌شود.

‌مدیر جهاد کشاورزی رشت از کشاورزان رشتی خواست از آتش زدن کاه و کلش به شدت پرهیز کنند. /ش
برچسب ها: مدیر جهاد ، کشاورزی ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.