بیماری اینتر تریگو ( التهاب چین های پوستی ) در فصل تابستان و هوای گرم بیشتر شایع بوده که می توان با انجام یک سری از اقدامات لازم با آن مبارزه کنیم.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها ، عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: بیمار اینتر تریگو در فصول گرم سال بسیار شایع است و نیز در افراد چاق بیشتر اتفاق می افتد.

وی گفت: بر اثر تعویق ، رطوبت نواحی بدن نظیر زیر بغل ، کشاله ران ها ،‌چین های بین انگشتی، ممکن است مبتلا به عفونت شود و نیز دچار سوزش ، خارش ،‌قرمزی ،‌ترشحات آبی زخم های  سطحی پوست شود و در صورت عفونی شدن ترشحات به صورت رنگی و دلمه بستن هم می تواند اتفاق بیفتد.

 انتظاری متذکر شد: این حالت در بیماران دیابتی و افرادیکه دارای بیماری زمینه ای و سابقه ی بی اختیاری ادراری هستند بیشتر اتفاق می افتد.

ین متخصص برای پیشگیری افراد به بیماری التهاب چین های پوستی یا بیماری اینتر تریگو توصیه کرد: خنک و خشک نگه داشتن محیط زندگی ضروری بوده و افراد از لباسهای نخی استفاده کنند و از پوشیدن لباسهای چسبان، نایلونی یا پلاستیکی خودداری کنند و نیز شستن ، آبکشی و خشک کردن نواحی مبتلا حداقل در روز لازم است.

 وی خاطر نشان کرد:برای پیشگیری از این بیماری از نشستن های طولانی مانند ، رانندگی به طور طولانی خودداری کرده و از کمپرس آب سرد استفاده کنند.
از ترکیبات آرایشی پمادهای چرب کننده و از ترکیبات کورتون دار به هیچ وجه استفاده نکنند و در صورت بهبود پیدا نکردن باید برای بررسی علتهای زمینه ای به پزشک مراجعه کنند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار