به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عطاپور افزود: با توجه به توسعه روزافزون و سریع سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در زمینه کنترل بازار ICT این طرح برای تحقق یکی از محورهای تفاهمنامه همکاری پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات که بین رگولاتوری و هفت دستگاه حاکمیتی و نظارتی از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، پلیس آگاهی، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانهای مبادله شده، اجرا میشود.
وی ارتقاء سطح هماهنگی در نظارت و کنترل خدمات ICT با رویکرد مردم محوری، حمایت و احقاق حقوق مصرفکنندگان این حوزه، کاهش تخلفات و جرایم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور و ارتقاء سطح آگاهی مردم و فعالین این حوزه را از اهداف طرح کشوری پایش و نظارت بازار ICT عنوان کرد.
عطاپور افزود: در این طرح که به صورت هماهنگ و متمرکز در سطح کشور اجرا میشود ارائه دهندگان سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در چهار محور رعایت تعرفههای ابلاغی مطابق با قوانین و مقررات، ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به کاربران، بررسی وضعیت شبکه توزیع و فروش خدمات و ارائه سرویس با کیفیت مناسب و مطابق با قوانین و مقررات و مفاد قرارداد، از سوی بازرسان به صورت کمی و کیفی مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند./ب