کتاب "دوستي در قرآن وحديث " نوشته محمد محمدي ري شهري یکشنبه 27 مردادماه در برنامه" مصباح" معرفی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ برنامه "مصباح"  كه يك‌شنبه‌ها ساعت 21:10 به همت گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی راديو قرآن پخش می‌شود و  در بخش معرفی کتاب به همت  حجت الاسلام "مجید قربانعلی" کتاب "دوستي در قرآن وحديث " نوشته محمد محمدي ري شهري به شنوندگان برنامه معرفی می شود.

کتاب "دوستي در قرآن وحديث" ، اثر محمد محمدي ري شهري، به همکاري محمد تقديري و ترجمه سيد حسن اسلامي،توسط دار الحديث منتشر شده است.

مهر ورزي، موضوعی است که در اسلام، بسيار برآن تاکيد شده است؛ با برسي آيات واحاديث اسلامي، می توان به اين نتيجه رسيد که جامعه مطلوب انساني در اسلام، جامعه ای است که بر اساس عشق ومحبت مردم نسبت به خداوند ويکديگر شکل گرفته است ؛چرا که اسلام مي خواهد جامعه اي بسازد که همه مردم، خود را برادر يکديگر بدانند وتا سر حد ايثار نسبت به هم عشق بورزند، چرا که هيچ چيز مانند محبت در ساماندهي جامعه آرمانی انساني -اسلامی، کار ساز نيست.

اسلام، برنامه تکامل انسان است. اصلي ترين عنصر اين برنامه، محبت است,خدايي که قرآن به مردم معرفی می کند، خدايی است مهربان ودوستدار مردم وبه همين دليل، آنچه موجب دوستی مردم با يکديگر مي شود را تکليف ووظيفه واجب يا مستحب، قرار داده است.

کتاب "دوستي در قرآن وحديث " که گنجينه نسبتاًکاملي از آيات واحاديث محبت ومشتمل بر متن عربي آنها با ترجمه ومختصري توضيح است که در سه بخش تدوين شده است.

بخش اول درباره احاديث مربوط به برنامه های اسلام براي ايجاد پيوند دوستی ميان مردم وتحکيم وتقويت آن وهمچنين موانع محبت وعوامل ايجادکننده دشمنی است.

 مهم ترين عناوين اين بخش عبارت اند از:دوست داشتن يکديگر، عوامل دوستی، خوی هاي پديد آورنده دوستی، آنچه دوستی را پايدار مي کند، اساسی ترين ابزارهاي دوستی، موانع دوستی، حقوق دوستی، عشق و...بخش دوم، با عنوان دوستی با خدا،شامل عناويني چون :معنای خدا دوستی، تشويق به خدا دوستی و...بخش سوم نيز دوستی در راه خدا نام دارد که :تاکيد به دوستي وبرادري در راه خدا وآثار آن و...ازجمله موضوعات اين بخش را تشکيل می دهند.

شایان ذکر است برنامه "مصباح" به سردبیری و تهیه کنندگی "اكرم‌السادات حسينی‌زاده"  و اجرای "اللهيار عطابخشی" یکشنبه ها از ساعت 21:10 به مدت50 دقیقه برروی موج اف ام ردیف 100مگاهرتز از شبکه رادیویی قرآن با محوریت پاسخگویی به سوالات قرآنی پخش می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار