مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: بعضی از زمین‌های کشاورزی استان متعلق به دولت است که برخی به صورت عرفی بر روی آن‌ها کار می‌کنند که برای تخصیص آب به این اراضی شناسایی مالکیت آن‌ها و تنظیم سند ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ عزیز اورشم در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که  در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: 237 هزار هکتار اراضی برای تخصیص آب درون استانی شناسایی شده‌اند که مقداری از آنها دولتی هستند و عده‌ای به صورت عرفی در آن‌ها کار می‌کنند که شناسایی آن‌ها برای تخصیص آب و تنظیم سند لازم است.

وی با اشاره به اینکه برای تخصیص این اراضی به عنوان بستری برای تولید و اشتغال روش‌های مختلفی وجود دارد. ادامه داد: این اراضی مستعد، شناسایی شدند و به سازمان آب و برق معرفی کردیم تا شبکه‌های مطالعاتی و قابل بهره‌برداری را از این سازمان بگیریم و تطبیق دهیم تا اگر اراضی ملی وجود دارد و تخصیص داده نشده است انجام شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در ادامه به سنتی بودن نقشه‌ها اشاره و تصریح کرد: سنتی بودن نقشه‌ها باعث شده تا شناسایی این اراضی یک کار زمان‌بر تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اراضی شهرهای مختلف خوزستان افزود: اهواز در مجموع 16 پلاک به مساحت 17 هزار و 974 هکتار زمین مستعد آبیاری دارد که هفت هزار و 360 هکتار از آن‌ها اراضی ملی است که تخصیص داده نشده‌اند و در اختیار بهره برداران عرفی است.

اورشم خاطر نشان کرد: دشت آزادگان در کل 18 هزار هکتار اراضی مستعد آبیاری در آن شناسایی شده که از این مقدار 11 هزار هکتار ملی و قابل تخصیص است.

وی به شناسایی یک هزار و 960 هکتار اراضی شناسایی شده ملی در شادگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این اراضی در شادگان می‌توانند آزاد شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 710 هکتار عرصه‌های ملی در بهبهان وجود دارد که قابل تخصیص هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در پایان تصریح کرد: تعیین تکلیف این اراضی ملی از نظر حقوقی و شهری بسیار موثر است، که در این زمینه شیوه نامه‌هایی تدوین شده که اگر مردم مالکیت دولت را بپذیرند این اراضی را به آن‌ها تخصیص بدهیم./ب
برچسب ها: شناسایی ، مالکیت ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.