رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان، از آغاز ممنوعیت 45 روزه صید میش ماهی با توجه فصل تخم ریزی و تولید مثل این گونه در آبهای استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مسعود بارانی با بیان اینکه ممنوعیت صید میش ماهی از 15 مرداد ماه جاری آغاز شده و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد اظهار داشت: شیلات هرمزگان برای حفظ ذخایر آبزیان و صید پایدار اقدام به ممنوع کردن صید گونه‌های مختلف در زمان تولید مثل و زاد و ولد آنها می‌کند که این مهم بر اساس مطالعات علمی و پژوهشی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از صیادان و تعاونی‌ها خواست تا با رعایت بازه زمانی ممنوعیت صید شیلات هرمزگان در حفظ ذخایر و رسیدن به صید پایدار یاری کنند.

بارانی با بیان اینکه این اقدام به ‌منظور صیانت از منابع آبی و ماهیان همه ساله در فصول تخم‌ریزی صورت می‌گیرد تصریح کرد: حفاظت و بهره‌‌وری مناسب از منابع طبیعی و خدادادی وظیفه‌ای همگانی است و سهل‌انگاری در این امر موجب به خطر افتادن نسل آبزیان خواهد شد.

رئیس اداره امور صید شیلات هرمزگان گفت: به منظور بهبود حفظ ذخایر آبزی و منابع طبیعی خدادادی و جلوگیری از صید غیر مجاز، تمامی اهالی و مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره‌های مرتبط در اداره شیلات هرمزگان و یا معاونت صید و یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات اطلاع دهند./ج1

برچسب ها: ماهی ، تخم ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.