دكتر "محمود محمديان" عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي
باشگاه خبرنگاران گفت: بحث برندينگ در ايران موضوع جديدي بوده صنايع كشورمان بايد پرچمدار برند باشند در صورتيكه تازه به فكر انجام اين كار هستند.
وي افزود: در صنايعدستي در حوزه برندينگ كار جدي در ايران صورت نگرفته اگر يك سازمان در عرصه صادرات و فروش داخلي خود بر روي برند كار نكند توفيق چنداني حاصل نميشود.
"محمديان" تصريح كرد: هنر به دليل آنكه معرف فرهنگ يك كشور بوده و ارزشهاي ملي را مطرح ميكند حتما بايد در دنيا محصولات آن با برند عرضه بشود.
مشاور ارشد برند و تبليغات بيان كرد: در گام اول بايد روي موضوع برند فرهنگسازي شود و كلاسهاي آموزي براي دست اندركاران اين حوزه برگزار شود.
وي اظهار داشت: دولت بايد در رشتههاي مختلف صنايعدستي به هنرمندان براي برندسازي محصولاتشان تسهيلات ارائه دهد.
"محمديان" تصريح كرد: سياستهاي كلاني در رابطه با برندينگ درايران وجود ندارد و دولت بايد سياستهاي خود را در بخش برندسازي مشخص كند.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي افزود: در بخش گردشگري نيز هنوز بر روي مباحث پايهاي برند كار نشده و تبليغاتي براي معرفي جاذبههاي ميراثفرهنگي و گردشگري ايران صورت نگرفته است.
محموديان اظهار داشت: در سمينار يك روزه آسيبشناسي خلق برند در ايران كه صبح روز گذشته در برج ميلاد برگزار شد به موضوع برندينگ در ايران پرداخته شد./ص