تبلیغات ماهواره‌ای فقط منبعی برای فریب مردم و پر کردن جیب خود است، این تبلیغات علاوه بر هزینه باعث بیماری های متعددی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ همانطور که در جامعه دیده می شود متاسفانه در بعضی خانه‌ها ماهواره دیده می‌شود که برخی از افراد سود جو برای بدست آوردن مبلغی تبلیغات بسیاری کرده که اکثر آن تقلبی بوده و در این میان کلاهبرداران بسیاری از سادگی مردم استفاده کرده‌اند.

طبق گفته یک آسیب شناسی 90 درصد این تبلیغات  تقلبی بوده است و 10 درصد آن محصولاتی است که چند برابر قیمت اصلی و ارزش آن فروخته می‌شود.

**تبلیغ های دارو در ماهواره علاوه بر هزینه، مضر هم هستند

یک دکتر عضو هیئت مدیره انجمن علمی دارو سازن در این خصوص اظهار کرد؛ تبلیغات دارویی از طریق هر رسانه‌ای ممنوع است، مردم را نباید از طریق تبلیغات به مصرف دارو ترغیب کرد. وظیفه معرفی دارو به عهده پزشک است. در واقع پزشک بنابر تشخیص خود باید دارو تجویز کند.

تبلیغات ماهواره ای و هر نوع تبلیغاتی که برای داروها انجام می شود، برای گمراه کردن مردم و کسب درآمد بیشتر است.

تبلیغات ماهواره ای داستان‌های باور نکردنی هستند که انتظار می رود در آخر تبلیغات یک عبارت بزرگ« دروغ است» را ثبت کنند اما نه تنها عبارت دروغ ثبت نمی شود، بلکه تلاش می کنند بارنگ و لعاب زیادی صحت  ادعایشان را تایید می کنند.

آسیب شناسی تصریح کرد: بسیاری از اغلام تبلیغاتی در ماهواره و . . . است، دوما هیچ گونه نظارت بر این داروها نیست و خود آن اعتیاد آور است، محصولات بهداشتی نظیر صابون، کرم و ...، از آنجا که این اقلام استاندار نیستند و مورد تاثیر سازمان بهداشت قرار نگرفته آسیب های زیادی به همراه دارد.

**کلاهبرداری تبلیغات ماهواره‌ای

چند فرد کلاهبردار داروهای مواد مخدر را در قالب داروهای ترک اعتیاد با نام یک شرکت آمریکایی توزیع می کردند.

متهمان در تبلیغاتشان شماره موبایل‌های زیادی از شهر‌های مختلف به مردم می‌دادند. اما تمامی خط های اعلام شده در یک دفتر کار در استان البرز بوده و داروها در ایران بسته بندی شده بود.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا این نمونه از کلاهبرداری را چندین قبیل دانسته و به عنوان هشدار در مورد کلاهبرداری تبلیغات ماهواره این چنین اعلام کرد و گفت: کالاهایی که در شبکه های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود غیر استاندارد و تخریب زیادی بر سلامت افراد به همراه دارد.

آسیب شناسی خاطر نشان کرد: هزینه های بی مورد در خانواده و ایجاد بیماری ناشناخته، اعتیاد روانی، وابستگی روحی و در نهایت اتلاف پول و سرمایه و عوارض متعددی در تبلیغات ماهواره دارد که باعث تخریب خانواده می شود.

پول و سرمایه و عوارض متعددی در تبلیغات ماهواره دارد که باعث تخریب خانواده می شود.

همچنين تبلیغات ماهواره ضد فرهنگی، ضد دینی و دخالت سیاسی از دیگر آسیب های ماهواره است.

در آخر مطلب باید دانست همه تبلیغات ماهواره ای تقلبی است و خبر دروغ چیز دیگری نیست بنابر این پول خود را صرف این دروغ ها نکنیم، که علاوه بر هزینه بی مورد در بعضی اوقات منجر به بیماری می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار