گزارش های جهانی نشان می دهند که از هر سه نفر جمعیت جهان، یک نفر دچار فقر آهن است که قسمت قابل ملاحظه ای از این افراد را کودکان و زنان باردار تشکیل می دهند.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از مردم جهان به ویژه کودکان و زنان دچار مشکلات تغذیه ای هستند و در نتیجه آن به بیماری ها و نارسایی های زیادی دچار می شوند.

وی با بیان اینکه کمبود ریز مغذی هایی نظیر آهن از مشکلات بسیار شایع در بین افراد جوامع مختلف است، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهند که از هر سه نفر جمعیت جهان، یک نفر دچار فقر آهن است که قسمت قابل ملاحظه ای از این افراد را کودکان و زنان باردار تشکیل می دهند.

شفیعی گفت: در واقع به دلیل اینکه نیاز به آهن در دوران نوزادی و بارداری بالا است، کودکان به ویژه کمتر از پنج سال، زنان باردار و زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، بیشتر و شدید از دیگران دچار فقر آهن می شوند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه ای از مرگ و میر نوزادان و همچنین درصد قابل توجهی از مرگ و میر مادران باردار در جهان، ناشی از فقر آهن و مشکلات مربوط به آن است./ع2

برچسب ها: آهن ، فقر ، باردار ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.