وزير امور خارجه اسبق كشورمان گفت: ظريف به عنوان وزير جديد امور خارجه يكي از كارشناسان برجسته اين وزارتخانه بوده و قطعا مي تواند ديپلماسي كشورمان را به بهترين وجه در چارچوب سياست‌هاي دكتر روحاني اداره كند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران كمال خرازي وزير امور خارجه اسبق كشورمان در حاشيه مراسم توديع علي‌اكبر صالحي و معارفه محمدجواد ظريف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه با انتخاب محمدجواد ظريف تغييري در عرصه سياست خارجي رخ خواهد داد،‌ گفت: ظريف يكي از كارشناسان برجسته اين وزارتخانه بودند و تجارب بسيار گرانبهايي در اين عرصه دارد.
 
وي ادامه داد: قطعا وي مي‌تواند به بهترين وجه اين وزارتخانه را در چارچوب سياست‌هايي كه دكتر روحاني دارد، اداره كند.
 
خرازي همچنين ابراز اميدواري كرد كه شاهد تحول جدي در روابط خارجي كشورمان باشيم.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه با توجه به تجربه 8 سال گذشته به نظر شما بايد روي چه مسائلي در عرصه سياست خارجي تمركز كرد، اظهار داشت: اولويت سياست خارجي هميشه اقتدار ملي بود، لذا بايد كاري كرد كه عزت كشور و اقتدار ملي تامين و منافع ملي به بهترين وجه محقق شود.
 
خرازي در پايان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا با انتخاب ظريف به عنوان وزير امور خارجه دولت يازدهم در ساز و كار مذاكرات هسته‌اي كشورمان تغييري به وجود خواهد آمد يا خير، بيان كرد: تصميم‌گيري نهايي در اين زمينه با دكتر روحاني خواهد بود.
انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار