وزیر امور خارجه کشورمان، وزیر پیشین را نماینده اخلاق دانست و گفت: سیاست خارجی حوزه گرایش‌های ویژه و نگرش‌های فردی و جناحی و حزبی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران محمد‌جواد ظریف در مراسم تودیع و معارفه خود در وزارت امورخارجه، گفت: از ریاست جمهور حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی که به بنده و وزارت خارجه منت گذاشتند و اولین معارفه را با حضور خود در این وزارت خانه انجام دادند سپاس‌گزاری می‌کنم.

وی ادامه داد: شخصیت والای ریاست جمهور که در همه حوزه‌ها زبان‌زد خاص و عام است، اقتضا می‌کرد در سیاست‌خارجی هم به همین گونه باشد.

ظریف تصریح کرد: البته این حضور و این آگاهی با احاطه‌ای که حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحانی به حوزه سیاست‌خارجی دارد برای ما هم توشه و هم امتحان است.

رئيس دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: همین امر کار ما را بسیار دشوار می‌کند که در کنار این کارشناسان عزیز که بخوبی در این حوزه حضور داشتند ایفای نقش کنیم.

ظریف اضافه کرد: از وزرای سابق وزارت خارجه از جمله سرور بزرگوارمان دکتر ولایتی تشکر مي‌کنم که اگر جلسه تشخیص مصلحت اجازه می‌داد امروز اینجا بودند و همچنین از آقایان دکتر خرازی، متکی و صالحی تشکر می‌کنم.

وی با بيان اينکه قریب به 32 سال است که وزراي پيشين و دست اندرکاران سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی در یک مکان دور هم جمع نشده بودند، تصريح کرد: این يک حضور نمادين از شروع يک اجماع ملی است، چرا که سیاست خارجی حوزه گرایش‌های ویژه و نگرش‌های فردی و جناحی و حزبی نیست.

وزیر امورخارجه کشورمان باتاکيد بر اينکه حضور اعضاي پيشين سياست خارجي در اين جمع بیانگر آن است که مجموعه ما با پشتوانه کل نظام در حرکت خواهد بود،‌ بيان داشت: از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌هاي مجلس و سایر برادران عزیز و بزرگوار نيز که به ما کمک کرند تا سیاست‌های دولت مورد توجه قرار گیرد سپاس‌گزاری می‌کنم.

ظریف ضمن تکريم حضور آیت‌الله اختری و سایر اعضای روحانیت گفت: امروز یک فرصت استثنایی فراهم شده که من با همکاری و همدلی شما فصل جدیدی را در این شرایط دشوار برای سیاست خارجی آغاز کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: به نکته‌ای اشاره می‌کنم که خود برآن مکلفم و آن این است که هر شروعی با یک پایانی مواجه خواهد بود و خوش به سعادت دکتر صالحی که نماینده اخلاق هستند و این امتحان را به خوبی پشت سر‌گذاشتند و با سربلندی ساختمان وزارت امور خارجه را ترک می‌کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم روزی که تودیع من خواهد بود نيز بتوانم ساختمان وزارت خارجه را با سربلندی وزرای پیشین ترک کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان روزهاي بسیار بهتری را براي کشور آرزو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار