مدیرکل زندانهای مازندران خواستار قرآن پژوهی در زندانها شد و اعمال قانون جدید مجازات اسلامی را نوید بخش کاهش جمعیت کیفری در زندانها دانست.

غفاریان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با تاکید بر اینکه قرآن پژوهی باید در زندانها رونق یابد، گفت: در اکثر زندانهای استان آموزش کلاسیک قرآن کریم به صورت منظم اجرا و طبق برنامه های مدون در رشته های روخوانی و روانخوانی، قرائت تخصصی، ترتیل، حفظ، اذان ، تفسیر و درک مفاهیم انجام می شود و از سوی مربیان اعزامی از سازمان تبلیغات اسلامی گواهینامه مهارت دریافت می کنند.

وی افزود:، پارسال بیش از 300 دوره مسابقات قرآنی و مراسم قرآنی برای مددجویان ، پرسنل ، سربازان وظیفه در زندانهای این خطه برگزار شد و تعداد شش هزار و 750 نفر در این مسابقات و مراسم ها شرکت کردند .

مدیرکل زندانهای مازندران تصریح کرد : 46 دوره مسابقات کتابخوانی با موضوعات احکام، حجاب و پیوندهای نماز برگزار شد که تعداد دو هزار و 82 نفر مددجو و 300 نفر پرسنل و 103 نفر سرباز وظیفه در این مسابقات حضور یافتند.

غفاریان گفت:، بیش ا از 80درصد از زندانیان در کلاسهای اخلاق و احکام که در طول سال با دعوت از مربیان، اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه و روحانیون مستخدم سازمانی اجرا می شود، حضور می یابند .

وی با اشاره به فعالیتهای قرآنی و آموزشی در زندانها، افزود: در اکثر زندانها امکانات آموزشی و پژوهشی نسبتاً خوبی مهیاست و این امر موجب بروز استعداد های نهفته و ارائه نکات جدید و نظرات نوین خواهد شد

مدیر کل زندانهای مازندران افزایش جمعیت کیفری را منشاء رفتارهای پر خطر در داخل زندان و بروز ناهنجاری و آسیبهای اجتماعی در جامعه دانست و نقش قضات را در معرفی خاطیان و بزهکاران به زندان بسیار مهم بیان کرد.

غفاریان با اشاره به اینکه با تغییراتی که در قانون مجازات اسلامی مصوب امسال ایجاد شده ، گفت: این قانون در صورت اجرا پیام آور آزادی و نوید بخش کاهش جمعیت کیفری در زندانها بوده و از تراکم جمعیت کیفری می کاهد .

در حال حاضر 12 ندامتگاه در مازندران وجود دارد./ب

برچسب ها: قرآن ، زندان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.