تبلیغات،افزایش آگاهی مردم محلی ،معرفی اینترنتی مناطق طبیعی ایران واستفاده از فن آوری های روز برای گردشگران همچون GPS وهمچنین رسانه های جمعی می تواند راهی برای توریسم طبیعی باشد .

هوشنگ عالی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت تنوع در گردشگری گفت:با توجه به ظرفیت های موجود درگردشگری ایرانی از نوع طبیعی وتاریخی اما همیشه دیده می شود که در ایران گردشگری تاریخی بر طبیعی پیشی دارد .

وی گفت :با توجه به اینکه گردشگری طبیعی زمان خاصی برای سفر می خواهد باید برنامه ریزی گردشگری به گونه ای باشد که بتواند پاسخگوی گردشگران در این حوزه باشد .

عالی بابیان اثرات گردشگران تاریخی درکشور ادامه داد:استفاده بیش ازحدگردشگران ازمناطق باستانشناختی و تاریخی می تواند موجب تخریب آنها شود. همچنین وقتی لباس، مراسم، موسیقی، صنایع دستی و الگوهای فرهنگی محلی بطور ناشایست بعنوان جاذبه های توریستی ارائه شوند می توانند موجب تجارتی شدن مفرط و از دست رفتن اصالت آنها شود.

این استاددانشگاه بااشاره به عوامل موثر در جذب گردشگری طبیعی گفت :تبلیغات،افزایش آگاهی مردم محلی ،معرفی اینترنتی مناطق طبیعی ایران واستفاده از فن آوری های روز برای گردشگران همچون GPS وهمچنین رسانه های جمعی می تواند راهی برای توریسم طبیعی باشد .

وی تآکید کرد :برای تآمین اعتبار این بخش نیازمند کمک سرمایه گذاران وحمایت دولت هستیم تا بتوان رونق اقتصادی را در کنار گردشگری طبیعت رقم زد .

عالی درپایان گفت: توجه به توازن در گردشگری طبیعی وتاریخی نتنها سبب حفظ منابع تاریخی می شود بلکه توسعه گردشگری طبیعی را نیز در بر دارد .

برچسب ها: گردشگری ، توریسم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار